Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
2024.05.16 04:20A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nehéz helyzetben az autóipar az elektromos átállás küszöbén
Az autógyártók és a beszállítók a szigorúbb emissziós előírások korában arról döntenek, mire költsenek a következő években: már kizárólag az elektromos hajtás fejlesztésére, vagy még a hagyományos motorok korszerűsítésére?
A járműgyártás mindig is magas kockázatú és nagy befektetésekkel járó ágazat volt. A kockázatot növeli a programfejlesztési idő, ami a fejlesztések összetettségétől függően jellemzően négy-öt év lehet.
A kormányzati szabályozás még nagyobb kockázatot és összetettséget jelent akár Európában, akár az Egyesült Államokban. Az új szabályozások azonban nem fogják megváltoztatni sem a vevői igényeket, sem azt, hogy a gyártók az ügyfelek igényeit és szükségleteit helyezik előtérbe. Egyelőre úgy néz ki, hogy az elektromos autók iránti kereslet felfutása sokkal lassabb lesz, mint azt az eredeti elképzelések feltételezték – főleg az Egyesült Államokban.
Időben kell tervezni
Tekintettel a fejlesztéshez szükséges időre, a gyártóknak idén és jövőre döntéseket kell hozniuk a 2027 és 2029 között indítandó programokról.
A legnagyobb növekedési kockázatot azonban nem az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésével kapcsolatos döntések jelentik majd. A gyártók már jelezték, hogy hosszú távon hajlandóak erre az útra lépni. Az észak-amerikai piacon a következő öt évben várható új elektromos hajtású járművek programjai meghaladják a száz belépőt.
Az igazi kockázatot az jelenti, ha nem frissítik a nagy volumenű belső égésű motoros programokat. A következő 16 hónap során a gyártóknak el kell dönteniük, hogy mi legyen a 2027-2029 közötti időszakra tervezett 33 programmal.
A sportos terepjárók és a pickupok ma még nyereséget hoznak. Ironikus módon éppen ezek az belső égésű motor programok határozhatják meg a vállalat részvényeinek értékét - nem pedig az elektromos járművek.
A Környezetvédelmi Minisztérium megszorításai
Az OEM-ek és a kormányzat közötti konfliktus a javasolt kibocsátási normákról a régi, a vállalati átlagos üzemanyagfogyasztásról szóló vitákon túlmenően tovább fokozódik az USA-ban. Az akkumulátorok fejlesztésének, a motorok minőségének és a könnyű súlyozásnak minden aspektusát gyors ütemben vizsgálják felül. A túl hamar drasztikus portfólióváltásokat kikényszerítő szabványok meghatározása árthat az észak-amerikai gyártóknak a legjövedelmezőbb piacukon.
A General Motors számításai szerint 100 milliárd dolláros ipari büntetés járna, ha a minisztérium szabályait 2027-től elfogadnák.
Van logika abban, hogy a legnagyobb volumenű belső égésű/hibrid változatokat játékban tartsák - és ezt minden gyártó tudja. Ha a gyártók végső soron a teljes portfóliójukat teljesen le akarják cserélni elektromos járművekre, akkor szükségük van a kibocsátási szabályozás rugalmasságára – írja az IndustryWeek.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!