Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagy lépést tett az autonóm vezetés felé az USA
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) mostantól nem követeli meg az autógyártóktól, hogy manuális vezetőszervekkel lássák el a teljesen autonóm járműveket, ezzel felülírva egy évtizedekkel korábban írt, az önvezető járművek fejlesztését akadályozó szabályozást.
Az OEM-ek és a technológiai vállalatok – évtizedekkel korábban született előírások miatt –egészen eddig nem készíthettek olyan önvezető járműveket, melyek nem rendelkeztek a megfelelő kezelőszervekkel ahhoz, hogy ember irányítsa őket.
Ugyanakkor az iparág részéről már régóta megfogalmazódott az igény a változás iránt. Ezt mutatja az is, hogy az NHTSA mostani döntése előtt, még februárban az amerikai General Motors és a hozzá tartozó, önvezető járműveket fejlesztő Cruise petíciót nyújtott be a szervezethez. Abban azt kérte, hogy vezetőszervek, mint például pedálok és kormánykerék nélkül építhessen és helyezzen forgalomba autonóm járműveket.
A most felülírt szabályozás abból indult ki, hogy egy gépkocsi mindig rendelkezik egy vezetőüléssel, egy kormánykerékkel és egy hozzá tartozó kormányoszloppal.
Az előírás módosításához fűzött indoklásában az NHTSA közölte: „Az olyan járművek esetében, melyeket úgy terveznek, hogy kizárólag egy automatizált vezetőrendszer irányítsa őket, a kézi vezérlésű vezetőszervek értelemszerűen szükségtelenek.”
Nem engednek a biztonságból
A szabályozásmódosítás, aminek tervezetét már 2020 márciusában bejelentették, kiemeli, hogy az autonóm járműveknek az utasok számára az ember vezette társaikéval megegyező szintű védelmet szükséges biztosítania.
„Az automata vezetőrendszerrel ellátott járműveknél az emberi vezető géppel helyettesítésével az emberek biztonságát változatlanul garantálni szükséges, és ezt a tervezés kezdetétől figyelembe kell venni” – húzta alá Steven Cliff, az NHTSA helyettes adminisztrátora.
További biztonsági követelmény, hogy a vezetőülésnek megfeleltethető pozícióban gyermek nem foglalhat helyet, mivel ott nem adottak a körülmények a gyermek ütközéskori megfelelő védelméhez.
Bár a mostani előírásmódosítás nagy lépés az autonóm járművek elterjedése felé, a manuális kezelőszervek nélküli autonóm járművek értékesítési célú gyártása továbbra is az NHTSA külön engedélyéhez kötött lehet – olvasható a Reuters beszámolójában.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!