Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mozdulatvezérlés a gyártásban
Az Audi legújabb tesztjének sikere forradalmasíthatja az autógyártás kezdeti fázisát, a virtuális tervezést. Kísérletükben gesztusvezérléssel irányítják a 3D-s folyamatokat.
A jövő tervezői egy üres szobában, 3D-s vetítők segítségével csupán a gesztusaikkal építik meg a jövő autóinak modelljeit. Hozzátesznek egy alkatrészt vagy levesznek róla, elforgatják az autót, esetleg belülről igazgatják - ez a történet már nem a jövő. Az Audinál pont ezt teszik a Cave Automatic Virtual Environment (CAVE) projekt munkatársai. A virtuális valóságban 3D-s szemüvegek kalauzolják a mérnökök tekintetét, kezeiken pedig egy speciális karkötő van, amely a gesztusvezérlés eszköze. A számítógépes játékokból fejlesztették tovább a mozdulatvezérlést, a karkötő Myo márkájú, a hozzá tartozó kamera szintén a játékok világából érkezett: Kinetic a neve.
A karkötő méri az alkar izmainak az impulzusait, amelyből kikövetkeztet a kar és az ujjak későbbi mozgására. Az adatokat Bluetooth-on át közvetíti egy számítógépnek, amely egy infravörös kamera segítségével begyűjti a kísérletben szereplő egyén mozgási koordinátáit. Hogy a rendszer csak a fontos mozdulatokat értelmezze és ne zavarodjon meg az önkéntelen gesztusoktól, az alany két ujj összezárásával kapcsolja be, illetve ki a mozdulatvezérlést.
A kísérleti üzem tapasztalatainak kiértékelése nyomán néhány hónapon belül élesben is bevetik a prototípusok tervezésénél ezt a virtuális módszert, amivel rengeteg pénzt és időt takarítanak meg.