Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mostantól a virtuális kereskedések uralhatják a piacot
A koronavírus komoly kihívások elé állította mind a gyártókat, mind a kereskedéseket. Mivel az üzleteknek be kellett zárni, a vállalatok eddig még nem, vagy csak alig használt módszerekhez folyamodtak annak érdekében, hogy ne kelljen akkora veszteséggel számolniuk.
A járvány okozta leállások a gyártók mellett a márkakereskedéseket is érintették, szinte minden üzletet be kellett zárni. Számos gyártó eddig még csak ritkán használt módszerekhez folyamodott az eladások fenntartása érdekében: kibővítették az online szolgáltatásokat és virtuális vásárlásra is lehetőségük volt az ügyfeleknek.
A Volvo egyesült királyságbeli üzlete például továbbfejlesztette az internetes lehetőségeit: elindította a ‘click-and-collect’, azaz „kattint és gyűjts” szolgáltatást, valamint előrébb hozta a Volvo Valet indulását is.
Kristian Elvefors, a Volvo UK igazgatója elmondta, hogy az elmúlt nyolc hét alatt bevezetett újdonságok lényegében a következő két év projektjei lettek volna. A leállások ellenére a vállalat igyekezett minél kevesebb alkalmazottat elbocsátani. Ehelyett a dolgozókat próbálták bevonni az újításokba, így sokkal könnyebb volt az ügyfelek érdeklődését fenntartani és a leállásokat követően újraindulni.
A jövő a virtuális kereskedéseké lehet?
A szakember hozzátette, hogy az elmúlt időszakban végbement digitális átalakulás alapvetően megváltoztatja a jövő modelljeit. Egyrészt bizonytalan, mit hoz a közeljövő, hisz nem tudni, hogyan alakul a járvány. Másrészt vannak ügyfelek, akik túl magasnak tartják a kockázatot ahhoz, hogy ellátogassanak a kerekedésekbe. Így létfontosságúvá vált az online értékesítés működtetése. A nagy kihívás most az, hogy minden ügyfél számára ugyanazt a vásárlói élményt tudják nyújtani: mind a márkakereskedésekben, mind a virtuális felületen.
Az igazgató emellett arról is beszélt, hogy az újonnan bevezetett szolgáltatások nemcsak az ügyfelek, de a kereskedők számára is új lehetőségeket kínáltak, például videók és e-képzések formájában. Emellett olyan útmutatásokat is követhettek a márkakereskedések, melyek a folyamatos működést és a bemutatótermek újranyitását segítették elő.
A Volvo bizakodik
A piaci becslések szerint az Egyesült Királyság piaca nem tud teljesen felépülni a járvány okozta leállásokból. Elvefors elmondta, hogy megtapasztalták a visszaesést és az újraindulást követő bizonytalanságot is, de a vállalat bízik benne, hogy a második félév sokkal erősebben sikerül majd. Az eladások növekedését az új XC40 T5 plug-in hibridtől, valamint a teljes elektromos XC40 P8 modelltő várják.
Nem minden gyártónak jött be a virtuális kereskedés
A Seat egyesült királyságbeli üzletágának vezetője, Richard Harrison elmondta, hogy ugyan néhány digitális szolgáltatást elindított a vállalat, és online kereskedésre is volt lehetőség, de rendkívül csekély volt az érdeklődés. A szakember szerint az ügyfeleknek sokkal fontosabb a személyes érintkezés ahhoz, hogy autót vásároljanak.
Harrison hozzátette, hogy a Seat UK figyelembe véve az eddigi tapasztalatokat, kifejlesztett egy olyan virtuális bemutatótermet, melyet az ügyfelek meglátogathatnak mielőtt személyesen is elmennének a márkakereskedésekbe – olvasható az Autocar oldalán.