Trend Mi alapján választ magának autót a Z generáció?

Mi alapján választ magának autót a Z generáció?

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.02 16:22

Mi alapján választ magának autót a Z generáció?

Fotó: Pixabay

Sok minden változik generációról generációra. Nincs ez másképp az autóvásárlási szokásoknál sem, egy új tanulmány a Z generáció autókhoz való viszonyáról tárt fel érdekes különbségeket a korábbi generációkhoz képest.

Hirdetés

Érdekes közvélemény-kutatás készült a Z generáció autókhoz való viszonyáról, amely szerint sokkal magabiztosabbnak és elkötelezettebbnek érzik magukat, ha autókról van szó, mint a korábbi generációk. A kutatás 4000 amerikai felnőtt megkérdezésével készült, generációnként egyenlő arányban, amelynek eredményeiről a New York Post számolt be.

Így választ magának autót a Z generáció

A kutatásból kiderült, hogy mely szempontok dominálnak náluk, ha autóvásárlásra adják a fejüket. A megkérdezettek 54 százalékánál az ár a legfontosabb tényező, ezt követi 42 százalékkal az üzemanyag-hatékonyság, hosszú élettartam és megbízhatóság (36 százalék), az autó biztonsági besorolása (29%), valamint a kényelem (28 százalék).

A válaszadók 62 százaléka márkakereskedéstől vásárolta meg járművét, és 81 százalék egyetértett abban, hogy fontos letesztelni az autót még a vásárlás előtt.

Kiben bíznak?

Az eredmények alapján a Z generáció 60 százaléka először családtagokkal és barátokkal konzultál, csak ezután érdeklődik az autókereskedők értékesítőinél. Ez eltérő adat az Y generációhoz képest, akik elsőként főleg az autókereskedők weboldalait és az értékesítőket keresik fel (63 százalék), majd csak utána érdeklődik a családtagoknál és barátoknál (51 százalék), ezt a két forrást követi mindkét generációnál az online térben fellelhető szakmai cikkek, vélemények.

Mint már említettük, a Z generációnak fontos az autó tesztelése, ez az igény 78 százalékban az első tesztvezetés során ki is merül, ezt követi 56 százalékban egy autókhoz értő családtag vagy barát véleménye az autóról.

A Z generációs válaszadók több mint fele (54 százalék) a hosszú távú anyagi megtérülés miatt a jövőben elektromos autót vásároljon. Ez az adat eltér az X generációs szüleikétől, náluk ez az arány 41 százalék volt. Továbbá fontos szempont náluk az autó környezeti hatása (54 százalék). illetve az, hogy nem kell így fizetni benzinért (52 százalék).

Az autógyártóknak is feladják a leckét

A Z generáció az első olyan, amely interneten és okostelefonon nőtt fel, és a legkritikusabb fogyasztói csoportnak tekintik, ezért sokkal nehezebb megjósolni a vásárlási preferenciáikat.

Ma éppen ezek a digitálisan hozzáértő fiatalok foglalkoztatják az autógyártókat, hiszen úgy tűnik, hogy a fenntarthatósági szempontok jobban teret nyernek náluk, így autók helyett szívesen választanak fenntartható alternatívát is, mint például a kerékpározás vagy a tömegközlekedés.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink