Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már készen állnak az első európai robotaxik
A Ford és a Volkswagen által támogatott autonóm vezetéssel foglalkozó startup, az Argo AI már készen áll az általa módosított elektromos VW furgonok tesztelésére. Az ID.Buzz kisbuszokat egy kereskedelmi robotaxi-szolgáltatáshoz (Moia) fogják használni Németországban 2025-től.
A Müncheni Autószalonon mutatkozik be az első öt olyan Volkswagen ID.Buzz, ami később a Moia flottájában robotaxiként fog szolgálni. Az akkumulátoros elektromos furgont a Volkswagen gyártja, az Argo AI pedig lézerekkel, radarszenzorokkal, lidarral és kamerákkal látja el azt. A gyártók tervei szerint 2025-re már utast is vihetnek ezek a kisbuszok Hamburgban.
Brian Salesky, az Argo AI alapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy az egyes amerikai városokban már létező szolgáltatások tapasztalatait is felhasználják az öt éve tartó fejlesztésekhez. A cég izgatottan várja, hogy megkezdje tesztjeit Münchenben.
Az európai terjeszkedés ötlete a tengerentúlról jön, ahol már idén megkezdheti a fizető utasok szállítását az Argo AI autonóm Fordokkal Miami és Austin városában – írja a Forbes.
Még nagyobb támogatásra van szükség
Az Argo AI így is a legjobban finanszírozott autonóm vezetési társaságok között van, hiszen minimum 2,6 milliárd dollárral támogatja a céget a Ford és a Volkswagen, ennek ellenére Salesky elmondta, hogy az Argo nyilvános tőzsdei bejegyzéssel szeretné tovább növelni finanszírozását.
A hamburgi Moia Európa legnagyobb elektromos autókat üzemeltető fuvarmegosztója, és Hamburg lehet majd az első európai város, ahol robotaxikat állítanak forgalomba.