Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már a sörfőzésben is ott az MI
A közelmúlt már a mesterséges intelligencia terjedéséről szólt, a jövőt pedig úgy tűnik, tényleg e technológia fogja uralni. Az MI egyre több módon jelenik meg az életünkben, akár az is előfordulhat, hogy a sörünk receptjét is „ő” állította össze.
Mai világunkban egyre többször jön szembe a mesterséges intelligencia akár a tömegközlekedés vagy szórakozás közben is. De vannak helyzetek, amikhez még ilyen szempontból nem szoktunk hozzá: mi köze a sörhöz az MI-nek? Hogy jöhet szembe egy kocsmában is a mesterséges intelligencia?
A válasz előtt egy kis gyorstalpaló: Csehországban (és néhány helyen Szlovákiában is) a Pilsner Urquell márkakocsmáiba létezik egy Volba Sládků nevű akció. A magyarul a „sörfőző választásának” fordítható akció alkalmával a kijelölt márkakocsmákban, éttermekben minden hónapban más-más különleges, csak egy hónapig forgalmazott sört is csapolnak. Ez egyébként októberben mindig a szűretlen Pilsner az új komló aratásának tiszteletére, a többi hónapban változó. Idén szeptemberben egy Cybeer nevű sör volt soron.
A receptben és a marketingben is ott az MI
A Cybeer már azzal is különleges sörnek számít, hogy egy klasszikus cseh világos sör és egy New England IPA ötvözete. Azonban fokozza az érdekességét, hogy a sör pilseni sörgyár (Plzeňský Prazdroj) és a mesterséges intelligencia együttműködése révén született meg, egy egyedülálló receptnek köszönhetően.
A sörfőzők mesterséges intelligencia segítségével precízen hangolták a recepthez az új élesztőt, az angol komlót és a NEIPA-stílusra jellemző összetevőket. Az eredmény egy 31-es IBU-val és 5 százalék alkoholtartalommal rendelkező, könnyed sör. Valóban nehéz besorolni akár alsó-, akár felsőerjesztésű sörnek az ízvilága alapján, tényleg különlegesre sikerült – a dicséret mellett tegyük hozzá, hogy a klasszikus Pilsner frisse csapolva sokkal jobban csúszik és ízesebb.
A Volba Sládků leírása szerint a mesterséges intelligencia nemcsak sörnek az elkészítésében segített, hanem az erről szóló kampány teljes látványtervében, a reklámszövegekben és egyéb marketingtevékenységekben is részt vett. Kíváncsian várjuk a folytatást, vajon mikor kóstolhatunk az idei szeptember után legközelebb az MI által főzött sört?
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!