Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyarország is fellép az Euro 7 ellen
Összesen nyolc európai uniós tagország, köztük Magyarország összefogva próbálja elérni, hogy a még csak tervezettként létező Euro 7-es károsanyag-kibocsátási előírásokon enyhítsenek életbe léptetésük előtt, rámutatva, hogy jelen formájában az elvárások túlzóak lennének.
Az Euro 7 2025-től szigorítaná tovább az új gépjárművekre vonatkozó kibocsátási előírásokat. A szén-dioxid vagy például a nitrogén-oxidok mellett, első alkalommal, a szabályozás a fékkopás és az abroncskopás generálta emisszióra is kiterjedne.
A tervezet egyes pontjai ellen fellépő országok sorát, Franciaország, Olaszország, Csehország, Bulgária, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Magyarország alkotják, melyek most közös levélben fordultak a többi tagországhoz.
A Reuters tulajdonába került levélben az aláírók azt mondják, hogy a szabálytervezet egyes részeit teljesen el kellene távolítani. „Ellenzünk bármilyen, személyautókra és furgonokra vonatkozó új kipufogóvégi emissziós normát (beleértve az új tesztelési elvárásokat és az új kibocsátási korlátokat)” – írták.
Inkább elektrifikálni kellene
Az aláírók érvelése szerint az új előírások arra kényszerítenék a gyártókat, hogy a belső égésű technológiába fektessenek, miközben a pénznek jobb helye lenne a kibocsátásmentes járművek fejlesztésében. Az Európai Bizottság szerint ugyanakkor az új szabályokra szükség van annak érdekében, hogy kevesebb kerüljön a levegőbe az egészségkárosító anyagokból. Ezenkívül a Bizottság szerint a dízelbotrányt okozóhoz hasonló csalások megelőzése érdekében is szükségesek a változtatások.
A terveket a tagállamokon kívül maga a járműipar is többször kritikával illette. Az Iveco vezére például egyenesen „ostobaságnak” nevezte azokat, amelyek szerinte az európai politikai rendszer diszfunkcionális működésének bizonyítékai.
A cseh Škoda arra figyelmeztetett, hogy mostani formájában az Euro 7 munkahelyek megszüntetésére és egyes modellek kivezetésére kényszerítené.
Halasztást is kérnek
A szabályozás ellen levelükben fellépő nyolc ország nem csupán az Euro 7 tartalmát változtatná meg, hanem a bevezetést is elhalasztanák.
A nyolc ország együttesen elég ellenszavazattal rendelkezne ahhoz, hogy megakadályozzák az Euro 7 elfogadását annak mostani formájában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!