Trend Li Shufu: az autógyártók vagy összedolgoznak, vagy eltűnnek

Li Shufu: az autógyártók vagy összedolgoznak, vagy eltűnnek

autopro.hu/Sz.K. | 2018.04.18 14:30

Li Shufu: az autógyártók vagy összedolgoznak, vagy eltűnnek

Nem kellett sokat várni a Daimlerbe magát jócskán bevásárló kínai milliárdos első határozott megszólalására: Li Shufu szerint az autógyártók a jövőjüket kockáztatják, ha nem nyitnak egymás felé.

Hirdetés

Li Shufu februárban 9,7 százalékos tulajdonrészt vásárolt a Daimlerben. A kínai milliárdos most elmondta, hogy a tradicionális autógyártóknak fel kellene végre ébredniük, és váltaniuk kellene egy olyan üzleti modellre, melynek a technológia megosztása az alapja, így biztosítva elfogadható hasznot a jövőben.

Talán nem véletlen, hogy mióta Li lett a legnagyobb részvényes magánszemély a német gyártó tulajdoni szerkezetében, a Daimler elmélyítette kapcsolatait kínai partnerével, a BAIC Csoporttal az elektromos autók terén. A kínai üzletember stratégiája az elmúlt hónapban tovább tisztult, mikor elárulta, hogy Lynk & CO márkáját a jövő évtől be akarja vezetni az európai piacokra. A Lynk 01 SUV-t a Volvo genti gyárában fogják összeszerelni.

Li 2010 óta van jelen Európában. Felvásárolta a Volvo Motort, a londoni taxi vállalatot, a Lotust, valamint a Volvo AB legnagyobb részvényese lett. Ezen előkészületek célja az volt, hogy saját platformot alkosson számukra, melyet a különböző márkák ugyanúgy fognak használni, ami sikerük kulcsa lesz.

Li persze egy világos folyamatról beszélt, hiszen a Daimler más autógyártókhoz hasonlóan már egy ideje igyekszik növelni iparági együttműködéseit, hogy így tudjon megküzdeni azokkal a változásokkal, amit az elektromos autók és az ügyfelek változó szokásai okoznak. Ennek köszönhetően a BMW és a Daimler egyesíti autómegosztó szolgáltatásait, korábban pedig az Audi, a BMW és a Daimler megegyeztek, hogy közösen vásárolják meg a HERE valós idejű térképes vállalatot az önvezető gépek egyik kulcstechnológiájának finomításához.

Kiemelt Partnereink