Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lemaradásban az európai gyártók az e-autók terén
Lemaradóban van Európa az elektromos autók gyorsan növekvő piacán. 2021-ben folytatódott az a tendencia, hogy az előző évhez képest jóval több tisztán elektromos autót adtak el világszerte, ám globálisan az európai gyártók piaci részesedése csökkent.
Globális szinten tavaly megduplázódott az akkumulátoros, tisztán elektromos autók (BEV) száma, és elérte a 4,5 milliót. Ugyanakkor a német autógyártók piaci részesedése 17-ről 14 százalékra esett vissza az utolsó negyedévben – derül ki a PwC tanulmányából.
Az okot a chiphiányban kell keresni: az ázsiai gyártók jobban átvészelték a félvezetők válságát, mint az európaiak. Ezt mutatják az elmúlt év eladási adatai is: Kínában és az USA-ban a tíz legkelendőbb BEV-modell közül nyolc ázsiai vagy amerikai gyártótól származott, ráadásul egyetlen európai sem szerepel Kínában a tíz legnépszerűbb elektromos modell között.
Nehéz lesz visszaszerezni, ami most elvész
Felix Kuhnert, a PwC szakértője úgy véli, hogy a következő hónapok vízválasztók lehetnek az elektromos autók szegmensében. „Az olyan fontos piacokon, mint Kína, az európai gyártók most a belső égésű motorok sikerére építenek, piaci részesedésüket megtartják, és ha szükséges, bővítik. Ha később vissza kell szerezniük elvesztett piaci részesedésüket, az költségigényes és kihívásokkal teli feladat lesz” – véli Kuhnert.
Ezzel párhuzamosan egyre jellemzőbb, hogy az elektromos autók terjedésével csökkentik a rájuk adott támogatásokat. Kína bejelentette, hogy idén 30 százalékkal csökkenti a támogatásokat, Nagy-Britannia már csökkentette is, az USA-ban pedig az elektromos járművekre tervezett adókedvezmény nem élvezi a kongresszus többségének támogatását.
Ennek ellenére a szakértők nem számítanak az eladási adatok visszaesésére – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!