Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lazíthat a kibocsátási előírásokon az EU
A tagállami miniszterek után az Európai Parlament képviselői is az Euro 7 követelményeinek lazításáról döntöttek. Az új személyautókra és haszonjárművekre vonatkozó károsanyag-kibocsátási előírások egy részét az eredetileg tervezetthez képest lazábbra szabnák és később léptetnék életbe.
Az Európai Bizottság tavaly mutatta be terveit az Euro 7-ről, ami szerint az új gépkocsiknak a jövőben a mainál is szigorúbb emissziós követelményeknek kellene megfelelniük. Magas költségvonzatuk miatt a terveket mind az autóipar, mind egyes uniós tagállamok hevesen kritizálták, és idén szeptemberben a tagállami miniszterek a tervezett előírások könnyítéséről állapodtak meg.
Most az Európai Parlament képviselői is megállapodtak egy kevésbé ambiciózus tervezettről. E szerint a személyautókra vonatkozó, Bizottság által javasolt nitrogén-oxid-, szilárdrészecske- és szén-monoxid-kibocsátási limiteken nem változtatnának, ugyanakkor a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek nitrogén-oxid-kibocsátási korlátozásán kisebb mértékben szigorítanának.
Ezenkívül az új kibocsátási korlátok életbe lépését elhalasztanák. Az autók esetében a Bizottság által felvázolt 2025 helyett három évvel azután aktiválódnának a limitek, hogy minden kapcsolódó másodlagos szabályozást megszavaztak.
Vegyes fogadtatás
A Reuters beszámolója szerint a Parlament állásfoglalását Olaszország, az Euro 7 lazításáért küzdő tagállamok egyikének iparügyi minisztere, Adolfo Urso üdvözölte, és azt mondta: „A józan ész győzedelmeskedik az ideológia felett.”
Az Euro 7 lazításáért lobbizó ACEA, az európai autógyártók érdekképviseleti szerve szerint a Parlament által tervezett előírásoknak megfelelés még mindig túl nagy erőforrásokat kötne le az autógyártóknál, akiknek a belső égésű technológia fejlesztése mellett az elektrifikációba is fektetniük kell.
Az Euro 7 végső változatáról a miniszterek alkotta Tanács, az Európai Parlament és a Bizottság közti tárgyalások során fog döntés születni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!