Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Különleges felvilágosító kampányt indít a GM
Az amerikai General Motors nemrég indította el a kampányát, melynek célja, hogy az ügyfelei tudatosan és biztonságosan tudják használni a cég olyan vezetéstámogató rendszereit, mint a Super Cruise-t.
„Autonómia”, „vezetési asszisztens”, „teljes önvezetés”, „Level 2” – csak néhány kifejezés, amelyek az egyre több vezetési funkciót ellátni képes járművek megjelenésével terjedtek el az autók világában, sok fejfájást okozva a tulajoknak. A Tesla oldalán olvashatjuk, hogy a cég autóiban még a vállalat teljesen önvezető módjának működése mellet is folyamatos vezetői felügyeletre van szükség, valamint, hogy a használatával a jármű nem válik autonómmá.
„Őszintén szólva mindannyian más szavakat használunk” – mondta Andrew Farah, a General Motors fejlett vezetéstámogató rendszerekkel foglalkozó osztályának vezérigazgatója. „És ez így van rendben. Ez is része a marketingnek, de a General Motors-nál szeretnénk biztosra menni annak tisztázásában, hogy a rendszereink mire képesek” – folytatta Farah.
Fontos a GM-nek a tájékoztatás
A General Motors „Hands-Free, Eyes On” kampánya során a cég egy weboldalon és a közösségi médiákon keresztül igyekszik fontos információkat eljuttatni a felhasználóihoz az általuk kínált vezetéstámogató megoldásokról, amelyek a teljesen autonóm önvezető technológiákkal szemben megkövetelik a sofőr állandó figyelmét. A kampány a jövőben még több dolgot is magába foglalhat, hogy még több ember fejében oszlathassák el az ilyen rendszerekkel kapcsolatos kételyeket.
A 2017-ben bevezetett Super Cruise nevű rendszer kettes szintű önvezetési technológiának minősül, amely megkívánja a sofőr folyamatos felügyeletét, akinek azonban különleges esetekben, például egy hosszú autópályás menet esetén nem kell már kezét a kormányon tartania.
Fejlesztés alatt az új rendszer
A kiforrottabb, azonban még mindig kettes szintű Ultra Cruise rendszer a több szenzorjának hála jobban tudja feltérképezni maga körül a környezetét. Elsőként ez a technológia a több mint 300 ezer dollárba kerülő Cadillac Celestiq-ben lesz majd elérhető. Habár az útviszonyok 95 százalékában használható lesz majd ez a fajta önvezető megoldás, a körforgalmak továbbra is kihívást fognak neki jelenteni Farah elmondása szerint. Jelenleg még nincs időpont kitűzve a rendszer bevezetésére, és az majd csak akkor fog megtörténni, amikor a rendszer már teljesen biztonságosan használható lesz.
Farah hozzátette, hogy a kampányt nem a Super Cruise technológia helytelen használata hívta életre. A rendszer tartalmaz egy járművezetőt figyelő rendszert, amelyet arra terveztek, hogy felügyelje, a sofőrök biztosan megfelelően használják az önvezető megoldást.
„Biztosra akarunk menni abban, hogy a sofőrök megértsék, hogy a jármű irányításáért még mindig ők a felelősek. Néhány ember számára nem annyira egyértelmű a válasz erre a kérdésre. Azt is szeretném leszögezni, hogy jelenleg nincs olyan kereskedelmileg elérhető rendszer, ami teljesen autonóm” – fejezte be Farah.
A GM leányvállalata, a Cruise Automation Inc. azonban vezető nélküli robotaxi szolgáltatást üzemeltet San Franciscóban és a Texas állambeli Austinban, és a terveik szerint hamarosan más helyeken is megjelenik a szolgáltatás – emlékeztet a The Detroit News.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!