Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínában zuhan, Európában emelkedik az e-autók ára
Az elektromos autók átlagára tíz év alatt közel húszezer euróval csökkent Kínában, miközben 2012 óta kilencezer eurót emelkedett az elektromos autók ára Európában, sőt, az Egyesült Államokban is növekedés volt tapasztalható.
Nem csoda, hogy Kínában folyamatosan növekszik az elektromos autók népszerűsége, ahogy az sem okozhat meglepetést, hogy Norvégiában a legnagyobb az elektromos autók piaci részesedése – a Skandináv ország az egyetlen Európában, ahol olcsóbb egy új elektromos autó, mint egy benzines vagy dízel (átlagosan 8500 euróval). Hollandiában például átlagosan 54 százalékkal drágább egy új e-autó egy hagyományos hajtásúnál.
Kínában az elmúlt tíz évben majdnem a felére esett vissza egy új elektromos autó ára: 2011-ben 41.800 euró volt egy új e-autó, addig idén már 22.100 euró ez az ára. Európában közben 28, az Egyesült Államokban 38 százalékkal drágultak az elektromos autók 2012 óta.
Sokat tett az elektromos autókért Kína
A Jato Dynamics szerint Kína fejlődése az elmúlt évtizedben annak a folyamatos erőfeszítésnek az eredménye, ami a 2009-es komoly állami beruházásokat követően vezető szerepet játszott az elektromos autók iparágában az országban.
Kína a piac megfizethetőségi oldalára is összpontosított, az elektromos autók értékesítésének 40 százaléka a városi autók szegmenséből származik, ahol az átlagos ár 6700 euró. A legolcsóbb elektromos autót akár 3700 euróért is meg lehet vásárolni, ezzel ellentétben Európában 15.470 euróba kerül a legolcsóbb elektromos autó, az Egyesült Államokban pedig 24.800 euróba.
A Jato Dynamics szerint az elektromos autók állami támogatása ösztönözte a nyugati gyártókat az elektromos átállásra, akik a fogyasztói kereslet alakulásával bővítik a kínálatukat. Az iparág kulcsszereplőinek azonban el kell kezdeniük az elektromos autók árának csökkentését, be kell zárni az ollót a belső égésű motorral szerelt autók ára és az e-autók ára között.
Jöhet a kínai modell Európába
Mivel a klímaválság egyre nagyobb nyomást gyakorol az európai kormányokra is, várhatóan egyre komolyabb erőfeszítéseket fognak tenni az elektromobilitás terjesztésének érdekében – így a kínaihoz hasonló beruházásokra kerülhet sor – véli az Autocar.
Az egyik első fecske lehet ezen az úton az Opel új miniautója, amit a napokban mutatott be a gyártó. Emellett a Volkswagen Csoport is tervezi az elektromos kisautók terén bővíteni a kínálatát, így közel jövőben várhatóan csökkeni fog az elektromos autók átlagára.