Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kezdődik az alternatív váltóállítás a járműiparban
Az elektromos hajtás térnyerése ha lassúnak is tűnik, ám a folyamat feltartóztathatatlan. A Toyota egyik fő beszállítója jelezte elsőként: máris el kell kezdeni a felkészülést az új érára.
A japán autógyártó – a világ vezető járműipari márkája – meg sem próbálja titkolni az alternatív erőforrások iránti elkötelezettségét. Különféle hibrid hajtáskonstrukciójú modelljeik már ma is népszerűek a piacon, ám 2050-re, amikorra saját célkitűzésük szerint 90 százalékos emissziócsökkenést kívánnak elérni új termékeik körében, nyilvánvalóan ezek a koncepciók, illetve a tisztán elektromos hajtások adják majd a gyártás gerincét. Ha pedig így lesz, arra a beszállítóknak is idejekorán érdemes felkészülniük.
35 év nagy idő, a Toyota második legjelentősebb beszállítójának tekinthető Aisin Seiki elnöke mégis elérkezettnek látta az időt, hogy nyilvánosan megkongassa a vészharangot. - Teljesen új termékeket kell készítenünk, hiszen aktuális portfóliónk számos elemére egyszerűen nem lesz szükség a jövőben – fogalmazott Yasumori Ihara. Ő pedig tudja, mit beszél, hiszen korábban a Toyota munkatársaként a fejlődő piacok tevékenységeiért felelt, így jól ismeri a gyártó tempóját és gondolkodásmódját.
A Toyota Mirai modellt már most is részben hidrogén hajtja |
A szakember megszólalás kétségkívül összhangba hozható a Volkswagen dízelbotrányával, amely még inkább felgyorsíthatja a sajátos váltóállítás folyamatát.
Noha az Aisin Seiki fokozatosan kiterjeszti tevékenységét az autónavigációk, vezetési segédletek területére, amelyekre alternatív hajtások esetén ugyanúgy szükség lesz majd, a vállalat értékesítési eredményének több mint felét erőforrások és sebességváltók alkatrészei hozták össze 2014-ben. Vagyis ha fenn akar maradni a jövőben a Toyota mellett a Nissan és egyéb márkák számára is szállító cég, akkor el kell kezdeniük az újratervezést. Ezzel pedig aligha vannak egyedül a globális járműiparban.