Trend Kalaplengetve búcsúzik a pazar(ló) Bugatti Veyron

Kalaplengetve búcsúzik a pazar(ló) Bugatti Veyron

autopro.hu | 2015.02.26 06:25

Kalaplengetve búcsúzik a pazar(ló) Bugatti Veyron

Véget ért egy korszak, miután leállították a veszteséget termelő szupersportkocsi gyártását. La Finale néven egy roadster kivitel lett az utolsó példány, amit Genfben is megcsodálhat a publikum.

Hirdetés

Itt a vége. Senki többet nem vásárolhat új Bugatti Veyron modellt, miután a Volkswagen-csoport értékesítette a 450., egyben utolsó, Grand Sport Vitesse változatú álomautót, amely fedetlenül, avagy „kalaplengetve” került ki a gyárból, mintegy 1200 lóerős motorral felvértezve. A Bugatti közlése szerint a valaha gyártott 450 példány átlagára 2,3 millió eurót tett ki, ami nagyjából 700 millió forintnak felel meg.

A borsos eladási ár ellenére a sebesség és teljesítmény mellett a veszteségtermelés kategóriájában is rekordernek tekinthető a modell: elemzői számítások szerint a Volkswagen 4,6 millió eurót (1,4 milliárd forintot) bukott minden egyes eladott példányon, míg az autó fejlesztéséhez és értékesítéséhez kapcsolódó költségek 1,7 milliárd euróval (közel 520 milliárd forinttal) rövidítették meg a német konszern egyenlegét.

Mostantól hivatalosan is megfizethetetlen, legalábis újonnan

A VW 1998-ban vásárolta meg a Bugatti márkát, azzal a céllal, hogy olyan autót dobjanak piacra, amely képes átlépni a 400 kilométeres óránkénti sebességet, de akár operába is elkocsikázhat vele a tulajdonosa. A Veyron első példányát 2005-ben mutatták be, az utolsó darab pedig egy titokzatos, kilétét felfedni nem kívánó közel-keleti vásárló garázsába kerül. A márka tájékoztatása szerint az évtizedes gyártási történelem során az autók fele Európában talált gazdára, egynegyedüket az Egyesült Államokban értékesítették.

Egy álom tehát véget ért, ám a Volkswagen már a jövőbe tekint: az év végén, esetleg 2016 elején érkezhet az új Bugatti, amely 25 százalékkal erősebb motort kaphat a projektben résztvevők állítása szerint, s igazi járműipari „műalkotás” lesz. Mondhatnánk, a német konszern nem tanult a Veyron esetéből, ám sokan úgy látják, ilyen presztízskiadásokra igenis szüksége van a Volkswagennek. Ráadásul ami kimegy az ablakon, azt behozza az ajtón az Audi, a Škoda, vagy épp a Porsche. Noha a VW nem árult el hivatalos számadatokat a modellhez kapcsolódóan, azt azonban közölték, hogy a kiadások „moderáltnak” tekinthetőek ahhoz képest, amit más gyártók elköltenek olyan versenyeken, mint például a Formula-1.

Kiemelt Partnereink