Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól jönne az e-autósoknak a Renault fejlesztése
A Renault a francia kormány által támogatott CEA kutatóintézettel közösen egy új járműfedélzeti konverter architektúrát fejlesztett ki, amivel csökkenthető az elektromos járművek töltésekor jelentkező energiaveszteség és a töltési időtartam.
Az járművek fedélzeti töltőrendszerébe integrált konverter közel három év fejlesztés eredménye, és tizenegy új szabadalom hordozója.
A Renault szerint az új konverter kompaktabb mai társainál, a töltési energiaveszteség 30 százalékos csökkentését, valamint alacsonyabb töltési időt tesz lehetővé, miközben az akkumulátor épségének megőrzését is támogatja.
A jelentős energiaveszteség-csökkentést a mérnökök szélessávú félvezetők alkalmazásával érték el. A veszteség 30 százalékkal csillapítása a hőtermelés ugyanekkora csökkentését is jelenti, ami könnyebbé teszi a töltőrendszer hűtését.
A töltőrendszer méretének és költségének csökkentését az aktív (félvezetők) és a passzív komponensek (például kondenzátorok) áttervezése tette lehetővé.
A kétirányú töltés is lehetséges
Az új konverter három fázisú töltés mellett 22 kilowatt teljesítményküszöbbel használható. Az azonos teljesítményen mutatkozó gyorsabb töltés mellett további előnye, hogy a járműből a hálózatba (vehicle-to-grid – V2G) töltést is támogatja, vagyis szükség esetén az autó akkumulátorában tárolt energia visszatáplálható az elektromos hálózatba.
Bár az új megoldás hasznos lenne a mindennapokban, sajnos kipróbálásáig még sokat kell várni: a Renault közlése szerint csak az évtized vége felé fog megjelenni járműveiben.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!