Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól halad az önvezető teherautók felé a Daimler
Egy évvel ezelőtt a Daimler megvásárolta a Torc Robotics részvényeinek többségét. Akkor azt ígérte a vállalat, hogy egy évtizeden belül önvezető teherautókat fognak gyártani, a Torc robotikai tudása és a Daimler járműgyártási ismereteinek ötvözetével. A projekt jól halad, már több teszt is zajlik az Egyesült Államokban.
Már zajlik a Daimler és a Torc közös fejlesztésű, SAE 4-es szintű önvezető teherautójának tesztelése. Ez a szint azt jelenti, hogy bizonyos körülmények között akár teljesen önvezető módra is képes a jármű, de természetesen sofőrnek így is kell lennie a volánnál. Jelenleg az alvázak újratervezésén és az önvezetés alapjául szolgáló szoftveren dolgoznak.
A frissen alakult Daimler Trucks Autonomous Technology Group tesztpályát épít Új-Mexikóban, abban az államban, ami úgy tűnik, az önvezetést segítő technológiák tesztelése szempontjából a legfontosabb amerikai állam lesz.
Régi motorosok az autonóm járművek területén
A Torc Robotics egyike azon cégeknek, melyek az önvezetést lehetővé tévő technológiák úttörőinek számítanak. A cég már 2007 óta foglalkozik a területtel, így Michael Fleming vezérigazgató joggal mondhatta azt, hogy a Torc az úttörője az autonóm vezetésnek.
A Daimler igazán erősen 2014 óta van jelen a területen Észak-Amerikában, 2015 óta pedig Nevadában be is mutatták a Freightliner Inspiration Truck nevű koncepciójárművüket – írja a Truck News.
Hosszú még az út
Bár már viszonylag sokan jutottak el viszonylag messzire a területen, az önvezető teherautók forgalomba kerülésére még sokat kell várni, több komoly kihívás áll még a gyártók és a fejlesztők előtt. Az egyik ilyen, hogy az önvezető teherautók számára külön utakat kell építeni, ráadásul a jelenleg elért SAE 4-es szintű technológia is igényli a vezetői beavatkozást, és csak bizonyos helyzetekben teszi lehetővé a teljesen autonóm üzemet.
A biztonság elsődleges szempont, bármit is ér el a technológia az önvezetés területén, annak száz százalékban biztonságosnak kell lennie, csak így terjedhet el – emeli ki a cikk.