Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jöhet a harmincas sebességkorlátozás a városokban?
Egyelőre nincsen jogi lehetőség arra, hogy egy város minden utcája (vagy szinte mind) harmincas övezetbe tartozzon, de több német város is abban bízik, hogy az őszi választások után bevezethetnek ilyen korlátozásokat.
Hét német nagyváros – Aachen, Augsburg, Freiburg im Breisgau, Hannover, Lipcse, Münster és Ulm azt szeretnék, ha szinte teljes területükön (néhány főútvonalat leszámítva) harmincas övezetet jelölnének ki, azaz egy-két főutat leszámítva az egész városban maximum 30 kilométer/órával közlekedhetnének a járművek.
Ennek bevezetésére egyelőre nincs lehetőségük a német jogszabályok miatt, de abban bíznak, hogy az őszi választások után elindíthatják a pilotprojektet. A városvezetők célja a biztonságosabb és a környezetbarátabb közlekedés.
Nem az autósok ellen, hanem a lakókért hoznák a szabályozást
Jelenleg csak egyes helyszínekhez, útszakaszokhoz kapcsolódóan lehet bevezetni harmincas övezeteket (Tempo 30 zónákat) Németországban, ezen szeretne változtatni a hét város vezetése. Mint mondják, ezzel a korlátozással nem az autósokkal szeretnének kitolni, hanem a saját polgáraik számára hoznának létre biztonságosabb, zöldebb környezetet.
A kezdeményezés szerint a harmincas sebesség mellett az utak biztonságosabbá válnának a gyalogosok és a kerékpárosok számára is, az autók károsanyag-kibocsátása és zajszennyezése pedig csökkenne – írja az Automobilwoche.
Ahogyan arról az autopro.hu korábban beszámolt, Spanyolországban hasonló korlátozásokat vezettek be, igaz, az önkormányzatoknak lehetőségük maradt arra, hogy fenntartsák az óránkénti 50 kilométeres sebességhatárt.