Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét rekorder a Mercedes szuper hatékony e-autója
A Mercedes-Benz EQXX elektromos tanulmányautó, megdöntve saját rekordját, 1202 kilométert tett meg egy töltéssel a Stuttgartból az angliai Silverstone versenypályáig tartó túra alatt.
A még év elején leleplezett EQXX, amire a Mercedes a valaha készült leghatékonyabb tanulmányautóként hivatkozik, előzőleg áprilisban állított fel rekordot az egy töltéssel megtett távolságban. Akkor Sindelfingen és a francia Riviéra között 1008 kilométert tett meg újratöltés nélkül, úgy, hogy még nagyjából 140 kilométerre elég energia maradt akkumulátorában.
Mostani két napos útja során az EQXX június 21-én Stuttgartból indulva Strasbourgnál lépte át a francia határt, ami után autópályán haladva Calais kikötőjébe érkezett. Innen a Csalagúton keresztül jutott át a Brit-szigetekre, ahol célállomása a Londontól északnyugatra fekvő Silverstone versenypálya volt.
Hatékony hűtés segített kihozni a maximumot
Elenben az első túrával, most nem kellett a néhol 3 Celsius fokos alacsony hőmérséklettel és az alpesi utak energiaigényességével megküzdeni, helyette azonban akadtak új kihívások, mint az akár 30 Celsius fokos meleg vagy a sűrű forgalom Stuttgart körül és Angliában.
Ahhoz, hogy mindennek ellenére az EQXX a korábbi 8,7-nél is jóval kevesebb, 8,3 kilowattóra 100 kilométerre jutó energiafogyasztással volt képes leküzdeni a távot, a Mercedes szerint nagyban hozzájárult a hatékony hőmenedzsment. Az eleve kevés hulladékhőt termelő elektromos hajtásegységet egy kisméretű és könnyű hűtőrendszer tartja megfelelő hőmérsékleten, ami a jármű aljára szerelt hűtőlamellákon keresztül az alsó légáramlást hasznosítja a hűtéshez. A Mercedes megjegyzi, hogy normál vezetési körülmények között ez a legkisebb légellenállást generáló hűtési megoldás, amivel két százalékkal tolható ki a hatótávolság.
A nyári melegben természetesen az utasteret is hűvösen kellett tartani, éppen ezért a 14 és fél órás vezetési időből 8 órában a légkondicionáló is működött. A hosszú ideig tartó használat ellenére azonban a rendszer csak minimális hatással volt az energiafogyasztásra.
Méltó befejezés egy nehéz útnak
Silverstone-hoz érkezve az EQXX mintegy 100 kilowattórás akkumulátorában még maradt elég energia ahhoz, hogy megkoronázzák a hosszú utat. A volán mögé itt Nyck de Vries, a Mercedes-EQ Formula E pilótája ült be, aki kihasználva a jármű 140 kilométer/órára korlátozott végsebességét tizenegy kört tett meg az akkumulátor lemerülésééig, mikor is 1202 kilométert mutatott a kilométerszámláló.
A mostani és az áprilisi út is értékes információkkal szolgál a Mercedes mérnökeinek, akik az elektromos autók hatótávolságának növelésén, és az EQXX-ben alkalmazott technológiák szériamodellekbe átemelésén dolgoznak.
A Mercedes célja, hogy a tapasztalatokat felhasználva 100 kilométerenként 10 kilowattórát fogyasztó elektromos autókat készítsen. Ez az érték harmadával alacsonyabb a mai modellekre jellemzőnél.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!