Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Innovatív térképtechnológiát tesztelnek a Toyota és a Daimler cégei
A Toyota autonómjármű-fejlesztést végző vállalatcsoportja, a Woven Planet a Daimler érdekeltségébe tartozó Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) haszongépjármű-gyártóval közösen fogja megvizsgálni automatikusan frissülő térképplatformjának alkalmazhatóságát a fejlett vezetősegítő rendszereknél (ADAS).
A Toyota már évek óta dolgozik automatikusan frissülő, nagy felbontású sematikus térképeken, amiket például önvezetési célra lehet majd felhasználni a jövőben.
Az idén alapított Woven Planet partnerével végzett tesztek során az úgynevezett Automatizált Térképezési Platform (AMP) közönséges térképekkel szemben nyújtott előnyeit is fel fogja mérni.
Az önfrissülő térképtechnológia alkalmazására tíz lehetőséget azonosított be a kettő vállalat, ezek közül elsőként azt fogják megvizsgálni, hogy az hogyan használható a túlzottan magas kanyarba lépési sebességre figyelmeztető rendszerhez. A Daimler által 89,29 százalékban tulajdonolt MFTBC Super Great nehéz tehergépkocsijával végzett teszt eredményei alapul fognak szolgálni egy végleges ADAS-fejlesztési megoldáshoz.
Nem igazán felelnek meg a mai térképek
A térképen alapuló biztonsági technológiák ma navigációs térképeket használnak azok viszonylag alacsony ára miatt. Ezek a térképek azonban csak bizonyos időközönként frissülnek és csak méteres pontosságúak, ami alkalmatlanná teszi azokat a magasabb autonómiájú rendszerekhez.
További probléma a sematikus információk, mint a sávok közti kapcsolatok hiánya, illetve a térképezéshez használt eszközök magas ára, ami a térképek karbantartását az időigényességen kívül még drágává is teszi.
Az AMP ellenben folyamatosan frissül a járműflottától valós időben beérkező adatok, a műholdas képek és a légi felvételek automatikus fúziója által, mindezt a tradicionális megoldáshoz képest szignifikánsan kisebb költségvonzat mellett.