Trend Így kell helyesen új anyagokat piacra dobni

Így kell helyesen új anyagokat piacra dobni

autopro.hu/H.J. | 2018.09.07 16:38

Így kell helyesen új anyagokat piacra dobni

Évente több ezer új anyagot fejlesztenek ki, melyek technológiai mérföldkövek is lehetnek. Azonban még akkor is, ha a koncepciók laboratóriumilag már bizonyítottak, a mindennapi alkalmazáshoz való felhasználásig még hosszú út vezet. Giles Salt, az M&I Materials vezérigazgatója beszélt az üzleti alapokra való helyezésről.

Hirdetés

Egy innovatív, új anyag kifejlesztésénél először is tisztában kell lenni azzal, hogy a fejlesztés számára milyen potenciális vevők, piacok, és felhasználási területek állnak rendelkezésre.

Különösen a nagy igényeket támasztó alkalmazásokban való munka lehet áldás és átok is egyszerre: bár a verseny talán kevésbé kemény, mint más árucikkek esetében, egy olyan anyagnál, amelyet számos területen fel lehetne használni, minden szakasz kemény kihívások elé állíthat.

Nagy erőfeszítésekre van szükség ahhoz, hogy pontosan tudjuk, hol is rejlik az igazi üzleti lehetőség. A speciális területeken való alkalmazásokra vonatkozó üzleti modell gyakran valószínűleg nagy értékű, alacsony volumenű; így az egyes potenciális ügyfelek és sajátos szükségleteik megértése kétszer olyan fontosak.

A vezérigazgató példának egyik márkájukat hozta fel. A Wolfmet volfrám nehéz ötvözetet állít elő, amely egyrészt Formula 1-es autók és Boeing 737-esek számára biztosít egyensúlyt, másrészt árnyékolja a sugárzást. A két alkalmazás nem áll közel egymáshoz, így ezeknek a kereskedelmi lehetőségeknek a megtalálása észszerű és átfogó kutatásoktól függ.

A következő lépés a piackutatás. Ez magában foglalhatja az olyan vállalatokkal való együttműködést, amelyek új technológiákat fejlesztenek ki, így az anyagok szerves részét képezhetik a tervezésnek.

Ezután a kereskedelmi készségek válnak igazán fontossá. Az új anyagok kifejlesztése és korai használata során, valamint a forgalomba hozatalnál rendkívüli technikai szakértelemre van szükség, de jól jön a türelem és a kitartás is. A speciális, igényes alkalmazásoknál gyakran a már kipróbált és jól bevált anyagokhoz nyúlnak a mérnökök. Ezzel szemben bizonyos alkalmazások, mint például a Formula-1, mindig olyan dolgokat keresnek, amelyek által még tovább fejlődhetnek, és új utakat nyitnak meg előttük.

Negyedik lépésként következik a partnerek kiválasztása. A gyártóknak gyakran kell keresni olyan szervezeteket, amelyekkel együttműködve kiegészíthetik egymást, így új termékeket tudnak piacra dobni. Ez lehet az egyetemek vagy a magánlaboratóriumok felkutatása, a potenciális ügyfelekkel való együttműködés, vagy akár más magánvállalatok megkeresése is.

Talán a legfontosabb dolog, hogy soha nem szabad megállni, fontos az innováció. Hiszen a már forgalomba hozott termékeknél is lehet fejleszteni az új alkalmazásokat.

Az igényes alkalmazásokhoz szükséges anyagok kereskedelmi forgalomba hozatala összetett folyamat, és nincs megalapozott képlet arra, miként is kell helyesen eljárni. A legfontosabb, hogy emlékezzünk arra, az anyag maga mindig csak a kezdet.

Kiemelt Partnereink