Trend Hidrogénhajtású markolót mutatott be a Hyundai

Hidrogénhajtású markolót mutatott be a Hyundai

autopro.hu/V.M. | 2022.11.05 08:18

Hidrogénhajtású markolót mutatott be a Hyundai

A HW155H hidrogénhajtású exkavátor koncepció | Fotó: Facebook/Hyundai Construction Equipment Europe

A Hyundai Construction Equipment (Hyundai CE) a zéró kibocsátás melletti elköteleződésének bizonyítékaként kettő emissziómentesen üzemelő munkagépet is bemutatott a müncheni Bauma építőgépipari szakkiállításon. Ezek egyike az ott debütált HW155H hidrogénes exkavátor koncepció, míg a másik a 18E elektromos mini markológép prototípus.

Hirdetés

A Hyundai CE 2020-ban kezdte meg a hidrogénüzemű markoló fejlesztését a Hyundai Motorral és a Hyundai Mobis-szal, a vállalatcsoport saját beszállítójával együttműködésben. Egy kicsit előre szaladva, a koreai cégcsoport tervében szerepel üzemanyagcellák fejlesztése targoncák és más nagy, illetve közepes méretkategóriájú markolók számára is.

„Az első hidrogén hajtotta exkavátor fejlesztése nagyon izgalmas” – mondta el az október végén tartott Bauma helyszínén Gert Peeters, a Hyundai CE Európa termékmenedzsere a SAE Internationalnek. Hozzátette, hogy saját számításaik szerint a hidrogénes járművek költségtakarékosabbak lesznek, mint az akkumulátoros és belső égésű társaik. „Meggyőződésünk, hogy a hidrogén lesz az elsődleges megújuló energia hosszú távon.”

Ez jelenti a jövőt

A HW155H koncepció Mobis által készített üzemanyagcellái hasonlóak a Hyundai Nexo személyautóban lévőkhöz. A cellák a motortér megszokott helyén, a fülke mögött találhatóak, hasonlóan a hidrogéntankokhoz. A Hyundai szerint a markoló egyszeri feltöltéssel nyolc órán át képes üzemelni.

„A Hyundai-nál úgy gondoljuk, hogy ez a technológia jelenti az utat a jövőbe” – mondta Peter Sebold, a Hyundai CE termékmenedzsere. „Az akkumulátoros elektromos mini exkavátorok megfelelnek bizonyos alkalmazásokhoz, például az épületeken belül dolgozó gépek esetében. De nagyobb gépeknél, melyeknél nagyobb teljesítményre van szükség, meggyőződésünk, hogy a jövőben a hidrogén lesz a jó technológia.”

Sebold rámutatott, hogy a nagyobb munkagépeknél a rövidebb töltési idő és kompaktabb hajtás is a hidrogén mellett szól az akkumulátorral szemben. Ugyanakkor a menedzser elismerte, hogy a töltőhálózat kérdése komoly problémaként jelenik meg, aminek megoldásában azonban szerinte a Hyundai is készen áll közreműködni, sőt vezetőszerepet vállalni.

Az akkumulátorokkal is számolnak

Bár a Hyundai egyértelműen a hidrogént látszik előnyben részesíteni, az akkumulátoros irányvonalon is jelen kíván lenni, amit a 18E elektromos mini markológép kiállítása is mutat.

A 18E akkumulátoros elektromos markológép

A 18E akkumulátoros elektromos markológép | Fotó: Facebook/Hyundai Construction Equipment Europe

A már létező Robex-sorozaton alapuló koncepció egy 20,7 kilowattórás akkumulátort és egy 13 kilowatt folytonos, illetve 27 kilowatt csúcsteljesítményre képes elektromos motort tartalmaz. A 18E egy töltéssel öt órát képes működni, 220 volton töltve pedig alig több mint öt óra alatt teljesen feltölthető energiatárolója.

Mind a 18E-ben, mint a hidrogénes koncepcióban, az elektromos áram a hidraulikus szivattyúkat ugyanúgy táplálja, mint ahogy a konvencionális dízelmotorok.

A Hyundai CE több elektromos modellt is piacra készül dobni Európában. Sebold hangsúlyozta, hogy ezek a munkagépek a megszokott teljesítményt fogják nyújtani a környezetterhelés csökkentése mellett: „A teljesítményt tekintve az volt a célunk, hogy ezek az elektromos modellek ugyanakkora teljesítménnyel rendelkezzenek, mint a dízelüzemű gépeink.”

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink