Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes furgonokat tesztel a Bosch
A Bosch hivatalos sajtóközleménye szerint a vállalat megkezdte az üzemanyagcellával felszerelt furgonok közúti tesztjeit, a szeptember 20-25. között tartott hannoveri IAA Transportation kiállításon az érdeklődők pedig ki is próbálhatják a tesztjárműveket.
„Az üzemanyagcella nagy hatótávolságot és rövid tankolási időt tesz lehetővé, ami gazdaságosabbá teszi a hosszú utakat” - mondta Dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja. „A két üzemanyagcellás kisteherautóval a rendszerrel kapcsolatos ismereteinket bővítjük, és megmutatjuk, hogy ez a könnyű haszongépjárművek számára is megfelelő hajtási megoldás lehet.”
A vállalat az ABT eLine GmbH-val közösen tervezte és alakította át ezeket a járműveket. A fejlesztők az üzemanyagcellás rendszerhez szinte teljes egészében Bosch-alkatrészeket használhattak. Mindkét jármű műszaki alapját a kereskedelemben kapható, kizárólag elektromos energiával működő kisteherautók képezik.
Adódtak kihívások
Az eredeti akkumulátorokat a perifériákkal együtt az üzemanyagcella, öt tárolótartály, azokban összesen több mint tíz kilogramm hidrogén és egy kisebb lítiumion akkumulátor váltotta fel. „Az üzemanyagcellás alkatrészek elhelyezése a rendelkezésre álló beépítési helyen komoly kihívást jelentett" - nyilatkozta Dr. Uwe Gackstatter, a Bosch Powertrain Solutions üzletágának elnöke.
A projekt partnere, az ABT eLine adaptálta a járművezérlő, az elektromos és a hűtőrendszert. A Bosch pedig megtervezte az üzemanyagcellás rendszert és a hidrogéntárolóval együtt beépítette a járműbe, ezenkívül kifejlesztette a hozzá tartozó vezérlést. A szükséges műszaki tesztek után a járművek megkapták a közúti használatra vonatkozó hivatalos engedélyt.
Biztató eredmények a jövőre nézve
A projekt máris fontos eredményekkel szolgál, hiszen a járművek még megrakodva is akár 540 kilométert képesek megtenni, és hat perc alatt teljesen feltankolhatók. Az üzemanyagcella tehát a jövőben jó kiegészítője lehet az akkumulátoros elektromos meghajtásnak azon flottaüzemeltetők számára, akiknek a kisteherautói napközben különösen nagy távolságokat tesznek meg, és csak este térnek vissza a karbantartó vagy raktárhelyiségbe.
Az üzemanyagcellához készült első Bosch alkatrészek már sorozatgyártásban vannak. A munka azonban még messze nem ért véget. „A rendszer továbbfejlesztéséhez a lehető legtöbb, valós vezetési műveletből származó adatra van szükségünk” - közölte Gackstatter. A felhőcsatlakozásnak köszönhetően a két tesztjármű most már valós időben szolgáltatja ezeket a fejlesztők számítógépének, kiegészítve a próbapadokon mért értékeket. Ennek a tudásnak a birtokában a Bosch átfogó támogatást tud nyújtani az ügyfeleknek a rendszertervezésben.
Az áttöréshez azonban még további lépésekre van szükség. „Az iparnak és a politikának együtt kell működnie a hidrogéntechnológiák előtt álló akadályok elhárítása érdekében” – fogalmazta meg Gackstatter. Például a tároló-infrastruktúra fejlesztése és a zöld hidrogén nagyobb mennyiségben történő előállítása továbbra is csak közösen megoldható feladatok.
A Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős cégcsoport lett. Hazánkban a Bosch Csoport nyolc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéseként Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!