Trend Gördülékenyebbé teszi a szervizelést a Continental

Gördülékenyebbé teszi a szervizelést a Continental

autopro.hu/E.M. | 2022.09.18 08:21

Gördülékenyebbé teszi a szervizelést a Continental

Fotó: Continental Press Releases

A Continental által mobileszközre tervezett Sindri nevű alkalmazás intelligens megoldást nyújt az ügyfélközpontú és kényelmes járműátvételhez. A vásárlók mellett a szakemberek számára is előnyös ez a digitalizált folyamat, mivel gyorsan sokkal átfogóbb képet kaphatnak a jármű általános állapotáról, mint a hagyományos eljárással.

Hirdetés

A Sindri alkalmazás az adatokat egy kompakt járműkommunikációs interfészen (VCI) keresztül kapja, amely az OBD-II felületen keresztül fér hozzá az ECU-khoz. Ezzel a hagyományos módszereknél sokkal gyorsabban teszi elérhetővé az adatokat, így a vizuális vizsgálattal akár párhuzamosan is használható. Továbbá fontos kiemelni, hogy az alkalmazás az európai járműpark több mint 80 százalékával kompatibilis, így széles körben alkalmazható.

A Continental új, közvetlen járműátvételi megoldásának működése emellett nagyon egyszerű is. Csak csatlakoztatni kell a VCI-t és az alkalmazás elindítását követő néhány percben a kijelzőn már meg is jelenik a jármű állapotának világos és érthető leírása. A Sindri megfejti a hibakódokat és megjeleníti a szervizelés szempontjából fontos információkat.

Új munkalehetőségek deríthetőek fel

Az alkalmazás segítségével erősíthető a műhelybe vetett bizalom is, hiszen az ügyfelek azonnal megtekinthetik az összes adatot, és már a helyszínen egyeztethetőek a közelgő javítások. „A digitalizáció hatalmas lehetőségeket rejt magában, hogy megkönnyítse a szervizek életét, és teljesen új szintre emelje a szolgáltatásukat” - mondta Peter Wagner, az okos mobilitás üzletág autóipari utópiac területének vezetője.

A Sindri tehát támogatja a műhelyeket abban is, hogy további üzleteket kössenek, mivel a rendszer felismeri a problémákat és jelzi azokat a szervizintervallumokat, amelyek egy rutinellenőrzés során nem tűntek volna fel. A Vergölst műhelylánc egyik szervizében tartott tesztnap során az alkalmazás ezt gyakorlatban is bizonyította. Majdnem minden második járműnél azonosítottak potenciális további szervizelési munkákat.

Fotó: Continental Press Releases

Praktikus interfészek

A Continental hivatalos sajtóközleménye szerint fejlesztőik már dolgoznak azon, hogy a Sindrit a pótalkatrész-kereskedelemhez és a kereskedői menedzsment rendszerek (DMS) katalógusaihoz kapcsolódó interfészekkel lássák el. Ez még inkább leegyszerűsítené a munkafolyamatokat, hiszen az ügyfél- és pótalkatrész-rendelések összeállítása így egyetlen forrásból történhetne.

A már integrált interfészek is rendelkeznek azonban praktikus funkciókkal. Segítségükkel az összegyűjtött adatokból a táblagépen ellenőrző listák készíthetők, amelyek később PDF formátumban exportálhatók is. Ez hozzájárul a munka hibátlan dokumentálásához, mivel az egyes lépések külön-külön kipipálhatók, így megakadályozva, hogy a szakemberek esetleg megfelejtkezzenek valamiről. Ezenkívül az információk automatikus felolvasása szintén hozzájárul a műhely hibamentes munkájához.

A jármű állapotáról kapott jelentés kiegészíthető a táblagéppel készített fotókkal is. Ennek köszönhetően pedig a műhely az azonosított szükséges javításokat közvetlenül az alkalmazásból elküldheti az ügyfélnek e-mailen vagy messengeren keresztül, amely szintén további üzleti lehetőségeket nyithat.

Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink