Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Forma-1-es technológiát visz az utakra a Mercedes
A német autógyártó leányvállalata, a Mercedes-AMG megkezdte a Formula-1-es technológiával készülő hibrid Hypercar One kisszériás gyártását. A modellből összesen 275 példány fog készülni, az első darabokat 2022 második felében vehetik majd át az ügyfelek.
A projektet már a 2017-es Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatták, a sorozatgyártás megkezdését azonban többször is elhalasztották. Eredetileg 2019-ben kezdődtek volna meg a szállítások.
„A Mercedes-AMG One a valaha volt legambiciózusabb projektünk – fejlesztéstől a gyártásig” – nyilatkozta Philipp Schiemer, az AMG főnöke. „Az exkluzív kis széria gyártása egy igazán egyedülálló kihívás. A Hypercar az első, amely a jelenlegi Formula-1-es hibrid technológiát szinte egy az egyben átemeli a versenypályáról az utcára miközben a lehengerlő teljesítményt példaértékű hatékonysággal ötvözi.” A gyártásra kész modell június eleji bemutatóján hozzátette, hogy alábecsülték mekkora feladat lesz egy Formula-1-es versenyautó hajtásláncának mindennapi használatra való alkalmassá tétele.
V6-os turbómotor és négy villanymotor
Az 1,6 literes V6-os turbómotor és négy villanymotor alkotta hibrid hajtást a Mercedes-AMG motorsport szakértői építik az angliai Brixworth-ben. Egy 90 kilowattos villanymotor a turbóhoz csatlakozik, egy másik közvetlenül a belső égésű motoron kapott helyet, amely meghajtja a hátsó tengelyt, a másik kettő pedig az első kerekeket hajtja.
A benzinmotor teljesítménye 422 kilowatt, amelyhez a forgattyús tengelyen lévő villanymotor 120 kilowattal járul hozzá. Az első kerekeket hajtó két villanymotor összesen 240 kilowattot termel. A Mercedes-AMG a rendszer teljesítményét 782 kilowattban állapítja meg.
Bár létezik tisztán elektromos üzemmód is, a fejlesztéskor a hangsúly az erőn és a versenypályás teljesítményen volt. Az előzetes adatok alapján a WLTP szerinti villamosenergia-fogyasztás 32 kilowattóra/100 kilométer, a benzinfogyasztás pedig 8,7 liter/100 kilométer, amely 198 gramm/kilométer szén-dioxid kibocsátásnak felel meg.
Angliai gyártás
Az egész járművet a brit Coventryben gyártják. A Mercedes-AMG gyártó partnerével, a Multimatic-kel együttműködve ott hozta létre a saját kisszériás gyártóüzemét. Minden egyes járművet a gyárhoz közeli pályán egy hivatásos sofőr tesztel – számolt be az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!