Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fejleszti Európában szolgáltatását az Ionity
Mostantól közvetlenül az autóval kommunikálnak az Ionity töltőállomások, megkönnyítve ezzel a töltés folyamatát. A vonatkozó szabványokat teljesítő funkció már a teljes európai hálózaton elérhető a Plug&Charge-kompatibilis autókkal, amilyen például a Ford Mach E vagy a Porsche Taycan.
A Plug&Charge egy olyan funkció, amely az Ionity hálózatán lehetővé teszi, hogy az autót csak csatlakoztatni kelljen az oszlophoz, majd a töltés máris indítható. A szolgáltatás korábban csak hét országban működött, 2021 elejétől azonban a teljes, 371 állomásból álló európai hálózaton elérhető. A kompatibilis járműveket csak csatlakoztatni kell a töltőoszlophoz, ezután a hitelesítés magától lefut, majd a töltés elindul. A szükséges adatokat, érvényes szerződéseket az autó számítógépéből, adatvédelmi előírásoknak megfelelően, biztonságosan olvassa ki a rendszer. A töltés befejeztével a számlázás is automatikusan működik a beállított adatok alapján, a töltési folyamat tehát nem igényli kártya vagy telefonos alkalmazás használatát.
Sok munka áll mögötte
A kényelmes és gyors, ISO-15118 szabványnak megfelelő funkció kifejlesztése hosszú munka volt, a tesztek már 2018 óta zajlottak. Az Ionity töltési technológiáért felelős vezetője, Dr. Susanne Koblitz elmondta, teljes ökoszisztémában kellett gondolkodniuk, hogy minden autó tudjon kommunikálni a rendszerrel, miközben az áramló adatok teljes biztonságban vannak.
A Plug&Charge már egy ideje jelen volt szűkebb körben, de még nem volt igazán használható, mert nagyon kevés autó volt képes a funkcióra. 2020-ban az első autó, amelyik kompatibilis volt a Plug&Charge rendszerrel, a Porsche Taycan volt. Nemrég csatlakozott a Ford Mach E és a Mercedes EQS is, azonban a legtöbb tömeggyártó autói még nem képesek az egyszerűbb töltésre. A Volkswagen nemrég bejelentette, hogy jövőre bevezetik a technológiát — számolt be az electrive.com
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!