Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez a hidrogénes kamion fogja meghódítani Európát
Napjainkban a legtöbb kamiont dízel hajtja. Az amerikai Nikola startup azonban azt akarja bizonyítani, hogy megéri hidrogénre váltani.
Teljesen elektromos Tre modelljével akar az európai haszongépjármű piacra betörni az amerikai Nikola Motors. Az üzemanyagcellákkal felszerelt kamiont 2019 áprilisában állítják ki az arizonai Phoenix városában, és a gyártás az új európai üzemben legkorábban 2022-ben kezdődhet meg.
A kamion motorteljesítménye 500-1000 lóerő között fog mozogni, és 6x4-es, vagy 6x2-es hajtása lesz. Ezen kívül a későbbiekben akár ötös szintű autonóm technológiát is lehet majd beleszerelni. Egy tankolással 500-1200 kilométert tud majd megtenni.
A hidrogén-benzinkutak infrastruktúrájának kiépítésében a Nel Hydrogen nevű oslói vállalattal dolgozik majd együtt. Európában 2030-ra elvileg elegendő töltőegységnek kell lennie, hogy megfelelő hidrogénellátást tudjanak biztosítani. Az USA-ban ez várhatóan 2028-ra bekövetkezik. A tervek szerint addigra több mint 700 töltőállomást telepítenek Észak-Amerikában, melyek egyenként napi 2000-8000 kilogramm hidrogén előállítására lesznek képesek.
Hogy a Nikola Motors Tre modelljével hatalmas érdeklődést szított, a vállalathoz érkezett előrendelések számából is látszik: nagyjából 11 milliárd dollár (3125 milliárd forint) folyt be idáig. Az amerikai startup korábban már hasonló üzemanyagcellás kamion piacra kerülését is bejelentette, amely 2022-2023 környékén lesz várható. A Nikola szoros munkakapcsolatot ápol a Bosch beszállítóval. A németek foglalkoznak többek között a hajtásrendszerekkel, melyek várhatóan e-tengelyek lesznek.
Az európai tesztelés Norvégiában lesz, várhatóan 2020-tól. A vállalat jelenleg még csak előzetes tervezési fázisban van azzal kapcsolatban, hogy hol telepítse európai üzemét.