Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emlékezetes interjúk: az autó lett az új mobil?
Az autóipar jelene nem képzelhető el a magyar ipar nélkül, gondoljunk csak a győri Audira, vagy a kecskeméti Mercedesre. Ki gondolta volna, hogy az iparág jövője is részben hazai vállalatoktól függ? Az AdasWorks vezérigazgatójával, Kishonti Lászlóval az okosautókról beszélgettünk.
– A szoftver lesz a lényeg. Egy mostani S-osztályos Mercedesbe 150 feldolgozó, irányító egység (ECU) van beépítve. Ezeket sok helyről megveszi a Daimler, majd összekapcsolja és ezt hívják autónak. Hasonló folyamatok zajlanak, mint régebben a mobiltelefonok területén. A Nokia mástól vette a szoftver komponenseket, a chipeket. Aztán megjelent az Apple és megmutatta, hogy ezt ő is össze tudja rakni, úgy hogy szuperintegrált és tökéletes a felhasználói élmény. A Tesla is hasonló példaként hozható. Az autók integráltsági foka a jövőben sokkal magasabb lesz, mint jelenleg. 150 ECU helyett három nagy teljesítményű feldolgozó központ lesz: egy az alacsony szintű motor-, illetve aktuátor kontroll számára, egy másik a szórakoztató elektronikát, infotainmentet fogja szolgáltatni és lesznek a mesterséges intelligenciával irányított vezetősegítő funkcionalitások, amit később felvált az önvezető képesség.
A teljes interjúhoz kattintson IDE.