Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emissziós szigorítást várnak az EU-tól
Négy európai ország közösen szólította fel az Európai Uniót, hogy jelöljön ki egy dátumot, mikortól csak zéró szén-dioxid-kibocsátású új teherautókat és buszokat lehet forgalomba helyezni.
Az Európai Bizottság nem titkolt szándéka, hogy szigorúbb jogszabályokat szeretne bevezetni azért, hogy szembe szálljon az éghajlatváltozás kedvezőtlen hatásaival. A Benelux államok Dániával együtt úgy gondolják, hogy a jövőhónapban kiadásra kerülő uniós javaslatnak a nehézgépjárművekre vonatkozóan 100 százalékos zéró kibocsátási célt kell kitűznie.
Ugyan a négy állam nem határozott meg követelésében céldátumot, de közölték, hogy a kitűzött időpontnak meg kell felelnie azon EU-s célnak, hogy 2050-re a gazdaság elérje az éghajlati semlegességet.
Korábban az EU a személygépkocsik szén-dioxid-kibocsátására tűzött ki komoly célokat, többek között azt, hogy 2035-re minden Európában értékesített új autónak zéró kibocsátásúnak kell lennie.
A fent említett országok a napokban közzétettek egy közös dokumentumot, melyben azt állítják, hogy a haszonjárművekre vonatkozó emissziós szabványok közelgő felülvizsgálása egy kivételes lehetőség arra, hogy jelzést küldjenek a piac felé, és ösztönözzék az időben történő átállást.
Sokan maradnak szabályozatlanul
Hozzátették, hogy a 2030-as célértéket ki kellene terjeszteni több közúti haszonjárműre, mivel a szektorhoz kötődő kibocsátás harmada a hatályos szabványok alá nem tartozó járművekből ered.
Az EU környezetvédelmi ügynöksége szerint a teherszállítás iránti növekvő kereslet miatt a nehéz tehergépjárművek szén-dioxid-kibocsátása évről évre nagyobb volt 2014-től kezdve, mígnem 2020 egy átmeneti esést nem hozott. A jövő hónapban előterjesztett javaslat arra irányul, hogy az ágazatot a fosszilis tüzelőanyagok helyett az elektromos vagy hidrogénüzemű hajtások felé terelje – írta meg a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!