Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elfelejtené a Mazda az ólomsavas akkumulátorokat
A Skyactiv révén a belsőégésű motorok mellett kitartó japán márka az indítóakkumulátort reformálná meg.
A hatékonyabb tüzelőanyag-felhasználás utáni versenyszerű kutatás során az autógyártók minden egyes előnyt megpróbálnak kihasználni, legyen az akármilyen apró: az aktív hűtőrácstól a 48 voltos lágy hibrid megoldásokig újítások sora szolgálja, hogy az össztömegből grammokat, a fogyasztásból pedig millilitereket faragjanak le. A Mazda is megtalálta a maga fejlesztését, a japánok potenciális hatékonyságnövelő célkitűzése a 12 voltos indítóakkumulátor reformja.
A vállalat bejelentette, hogy két másik vállalattal együttműködve lítium-ion akkumulátorokat fejleszt, melyeket hagyományos, belsőégésű motorral szereltautókba szerelnek majd várhatóan 2021-től. A lítium-ion akkumulátorok előnye, hogy sokkal kisebbek és könnyebbek az ólomsavas akkumulátoroknál. A könnyebb autónak köszönhetően csökken a tüzelőanyag-fogyasztás és – valószínűleg alig érezhetően – a vezethetőség is javul.
A Mazda újításának hátrányát a megnövekvő költségek jelentik, hiszen míg egy ólomsavas akkumulátor 100-150 dollár, addig a Lotus Evora 400-hoz már most is rendelhető lítiumos egység 1690 dollár. Kevés az esély arra, hogy egy olyan viszonylag kis autógyártó, mint a Mazda átvállalja az összes többletköltséget, ezért várható, hogy az autók ára növekedni fog az új akkumulátorra történő átváltástól.