Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos távolsági buszokon dolgozik a Daimler
A Daimler Buses az évtized végére teljesen elektromos távolsági buszokkal akarja bővíteni a Mercedes-Benz és Setra márkák kínálatát. Ennek érdekében a vállalat egyetemekkel fogott össze, akikkel a nagy távolságok megtételére tervezett utasszállító járművek számára fog elektromos hajtásrendszert fejleszteni.
A partnerek által indított Electrified Coach (ELCH), vagyis Elektromos távolsági busz nevet viselő projektet a Daimler Buses vezeti, és a német gazdasági minisztérium pénzügyi támogatását élvezi.
Közleményében a Daimler rámutat, hogy az elektromos városi autóbuszok már nem számítanak ritka látványnak, a távolsági buszok esetében azonban teljesen más a helyzet, és még egy gyártónak sem sikerült a gyakorlati követelményeknek megfelelő járművet kifejlesztenie. A nehézséget a nagy hatótávolság, a különböző körülmények közti használhatóság, a gyors töltés, illetve a nagy terhelhetőség és helykínálat ellentétes követelményei jelentik.
Átfogó elemzés
Az ELCH projekttel a vállalat célja egy moduláris hajtásrendszer kifejlesztése, amit aztán kettő, valós körülménynek között tesztelt demonstrációs járműbe fognak beépíteni a következő négy évben.
Első lépésként a moduláris hajtást készítik el, aminek hatótávját, energiahatékonyságát és más teljesítményjellemzőit egy pilot program keretében fogják vizsgálni. Ezt követően a költségvonzatot és a környezeti hatásokat is figyelembe vevő elemzést fognak végezni, amit a prototípus hajtások demonstrációs járművekbe építése fog követni.
A demonstrációs járművek építése során szerzett tapasztalatokat a Daimler fel fogja használni a sorozatgyártott modellek gyártási folyamatainak tervezésében.
Nem lehetnek kompromisszumok
A Daimler aláhúzza, hogy az elektromos hajtás elfogadása nagy mértékben függ a technológia gyakorlati alkalmasságától. Hogy a villanyhajtású távolsági autóbuszok valódi alternatívát jelenthessenek, teljesítményjellemzőiknek hasonlónak kell lenniük a dízelhajtásúakéhoz.
Az ELCH projekt keretében készítendő demonstrációs járműveket az üzemeltetők perspektívájából is értékelni fogják. Ebben fontos szerepet fog játszani a projekt egyik résztvevője, a távolsági utazási szolgáltatásokat nyújtó Flix SE, ami valós viszonyok között fogja tesztelni a járműveket.
A projekt további partnerei a Karlsruhei Műszaki Egyetem, a Mannheimi Egyetem, illetve a Kaiserslauterni Műszaki Egyetem.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!