Trend Elektromos autók helyett ültessünk fákat!

Elektromos autók helyett ültessünk fákat!

autopro.hu/F.M. | 2023.05.13 08:18

Elektromos autók helyett ültessünk fákat!

Fotó: Schaeffler

Fák ültetésével kompenzálná az egyéni szén-dioxid-kibocsátást egy német autósklub. Ezzel többek között azt is lehetővé tennék, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül vezethessenek belső égésű motoros autókat az emberek, vagy akár repülőre ülhessenek nyugodt szívvel.

Hirdetés

Számos cég tesz ígéretet arra, hogy kompenzálják saját szén-dioxid-kibocsátásukat. A „Mobil in Deutschland” autóklub is az ügy mellé állt, és elvárja a politikai vezetéstől is, hogy közreműködjenek – ha már a lakosságot is ennyiszer kérték rá.

Fák ültetése vagy más környezetvédelmi projektek támogatása és mindezek mellett tiszta lelkiismerettel közlekedni akár autóval vagy repülőgéppel? Ezt ígérik azok a vállalatok, amelyek a karbonkibocsátás kiegyenlítéséért dolgoznak. Különösen Németországban, ahol a környezetvédelmi vita nemzetközi összehasonlításban kimondottan intenzíven és érzelmi alapon zajlik. Annyira, hogy ez a jövőben üzleti modellé is válhat.

Kötelezik a politikusokat is

Németország legfiatalabb autós klubja egy új programmal állt elő: „miután a politika nagy elvárásokat állított a lakosság felé, eljött az ideje, hogy a vezetés is aktívan részt vegyen az átalakulásban” – mondta Dr. Michael Haberland, a „Mobil in Deutschland” vezetője.

„A szén-dioxid-kompenzáció önkéntes alapon működik és ez így is fog maradni, bár mindenképp pozitívan járul hozzá a környezetvédelmi célokhoz. Mindenki, aki saját járművének kibocsátását ellensúlyozni tudja, annak cselekednie is kellene ennek érdekében” – folytatta Haberland.

Ez a téma a politikusok és a cégek számára egyáltalán nem új dolog. A szolgáltatóknál a szövetségi hatóságok például már régóta szorgalmazzák a karbonkibocsátás ellensúlyozását hasonló projektek keretében. A vállalatok számára is egyre fontosabb a téma, főleg, ha eleget akarnak tenni az EU elvárásainak vagy zöldebbé akarják tenni az arculatukat.

Helyi erdők kilátásban

A szintén Haberland által alapított „Green Balanced Gmbh” is fák ültetésével és gondozásával kompenzálja a közlekedésből származó kibocsátást. A fák megkötik a szén-dioxidot, ehhez viszont több éves növekedési folyamaton kell átesniük. A cég a helyi erdőkre helyezi a hangsúlyt: az autóklub a müncheni illetőségű BayWa földgazdálkodási vállalattal működik együtt. A kompenzációra szánt pénzösszegek a BayWa klímavédelmi projektjeibe folynak be.

Michael Haberland esélyt lát a projektben arra, hogy a járműipart kimozdítsák a környezetvédelmi vita célkeresztjéből: „Így a jelenlegi kibocsátás is semlegesíthető lenne anélkül, hogy bekorlátoznánk a mobilitásunkat” – mondta az autósklub vezetője arra utalva, hogy az ilye projekteknek hála talán nem kellene a belső égésű motorokat kivezetni.

Mennyit fizessünk az autónk után?

A szén-dioxid-kalkulátor megmondja, mennyibe kerülne a tulajdonosoknak, hogy ellensúlyozzák járművük kibocsátását. Erre néhány példa egy ezer köbcentis, benzines VW Polo gyári adatai szerint 5,4 liter benzint fogyaszt 100 kilométere. Ez évente 10 ezer megtett kilométer esetén, 99 euró/1 tonna széndioxid számítás szerint 118 euro éves kompenzációs költséget jelentene.

Egy BMW 320 d dízel ugyanezt a szintet tudja hozni, míg egy Range Rover V8 a maga 11,9 literes átlagfogyasztásával tízezer kilométer éves futással 276 eurós éves kompenzálási költséggel járna – írja a Focus.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink