Trend Egyedi járművel tesztel abroncsokat a Continental

Egyedi járművel tesztel abroncsokat a Continental

autopro.hu/V.M. | 2022.05.11 07:22

Egyedi járművel tesztel abroncsokat a Continental

Fotó: Continental Press Releases

A Continental egy autonóm vezérlésű, elektromos hajtású járművet fejlesztett ki a személyautó-abroncsok tesztelésére. A világviszonylatban is egyedülálló tesztjárművel évente akár 100 ezer vizsgálatot is végezhetnek majd a mérnökök.

Hirdetés

Az Analytic Vehicle AIBA, vagyis AIBA analitikai jármű, röviden AVA, az abroncsok fékezési teljesítményének száraz és nedves viszonyok közötti precíz mérésére szolgál. Megépítése egy célt szolgált: a járművek féktávolságának további csökkentését.

Az AVA nevében az AIBA a Continental beltéri, teljes mértékben kontrollált, fékteljesítmény-mérésére szolgáló tesztkörnyezetére utal, melyhez az új járművet tervezték. A Hannoverhez közeli Contidromban található tesztkörnyezet és az egyedi jármű kombinációjával a mérnökök pontosan reprodukálható, járműspecifikus jellemzőktől mentes teszteket végezhetnek. A Continental szerint a sajátja az abroncsok fékteljesítményének vizsgálatára szolgáló megoldások egyik legfejlettebbje és legpontosabbja világviszonylatban.

Dr. Boris Mergell, a Continental abroncsfejlesztési vezetője elmondta, hogy az AVA segítségével a prémium gumik teljesítményét még nagyobb részletességben elemezhetik majd. „Az abroncs fékezéskori teljesítménye kulcsfontosságú a jármű biztonsága szempontjából. Éppen ezért nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy abroncsainkat a lehető legrészletesebben megvizsgáljuk.”

Teljes körű mérések

A tesztekhez az AVA-t 65 kilométer/órás sebességre gyorsítják egy elektromágneses sín segítségével. Ezt követően több, teljesen automatizált fékezési tesztre kerül sor, melyek során az útfelület és az abroncsok között ébredő erők mindegyikét mérik.

Az AVA kettő tengelye elektromosan hajtott, míg a fékek a harmadik tengelyre vannak felszerelve. A fékezés Brake-by-Wire, vagyis a fékezési jel elektromos úton továbbításával történik, ami gyorsabb és pontosabb fékezést tesz lehetővé összevetve a konvencionális hidraulikus megoldással.

Fotó: Continental Press Releases

Tetszés szerint változtatható útfelület

Az AVA egy 75 méter hosszú tesztpályán gyorsul fel, majd áll meg a tesztek során. A klimatikailag teljesen szabályozott csarnokban található pálya felszíne az adott vizsgálat igényeinek függvényében száraz, nedves vagy akár jeges is lehet.

A fejlett beltéri tesztpálya 2012 óta működik a Contidromban, amit 2013-ban „Az Év Tesztpályája” díjjal tüntettek ki az Autóipari Teszteléstechnológiai Nemzetközi Díj keretében. A 160 hektáron elterülő létesítmény idén egy dinamikus vezetési szimulátorral is ki fog egészülni, ami képes lesz a jármű és az abroncsok dinamikus paramétereinek élethű mérésére.

Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink