Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Digitális őrangyallal vigyáz a kerékpárosokra a Continental
A Continental és a Deutsche Telekom távközlési vállalat a veszélyeztetett úthasználók, mint például a biciklisek védelmére fejleszt egy mobil kommunikáción alapuló rendszert, melynek utakon végzett eddigi tesztjei sikeresnek bizonyultak.
A kettő vállalat közös fejlesztése kiszámítja az autó és a veszélyeztetett úthasználók, úgymint kerékpárosok, robogósok és gyalogosok útvonalát, amennyiben pedig azok valószínűleg egy időben keresztezik egymást, mindkettő félnek figyelmeztetést küld.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács szerint a motorizált járművek és a biciklisek, valamint gyalogosok között bekövetkező balesetek több mint nyolcvan százaléka az utóbbiak halálával végződik.
A Continental valós idejű adatcserén és figyelmeztetéseken alapuló rendszerével növelhetik az autósok figyelmét, ezáltal csökkenthető a súlyos és halálos kimenetelű balesetek, illetve a sérülések száma – közölte Karsten Michels, a Continental kutatás-fejlesztési vezetője.
Oliver Bahns, a Deutsche Telekomhoz tartozó T-Systems összekapcsolt mobilitásért felelős vezetője egy digitális védőangyalként írta le a német közlekedési minisztérium támogatásával készülő rendszerüket, amit a nagyfokú konnektivitás tesz működőképessé. „Az európaiaknak körülbelül 85 százaléka használ okostelefont, továbbá több és több autó van hálózatba kapcsolva” – fűzte hozzá.
Sok építőköves rendszer
Az ütközésre figyelmeztető rendszer GPS helymeghatározáson, gyorsulásszenzorokon, mobilkommunikáción és felhőben lévő számítási kapacitáson alapul. Az autó a pozíciójával, valamint sebességével kapcsolatos adatokat mobil kommunikációs rendszeren keresztül továbbítja a felhőbe, ahogy a kerékpáros is a mobiltelefonjáról. A felhőben a rendszer meghatározza a közlekedők útját a következő öt másodpercre, amennyiben pedig fennáll az ütközés veszélye, az autónak és a kerékpáros telefonjára figyelmeztetést küld.
Annak biztosítása érdekében, hogy a kritikus információ minél hamarabb elérjen a közlekedőkhöz, mindig a felhő legközelebbi számítógépével történik az adatcsere. A szakemberek körében a technológia többszörös hozzáférésű peremhálózati számítástechnikaként ismert.
Néhány év múlva teheti bitztonságosabbá az utakat
A kettő partner jelenleg a rendszerük fejlesztésén dolgozik, hogy az világszerte használható legyen. Dr. Frank Försterling, a Continental Holisztikus Tervezés és Technológiák részlegétől a vállalat nemrég tartott, konnektivitás témáját körüljáró TechShow előadásán elmondta, hogy jelenleg Európában és Ázsiában is tesztelik a megoldást.
Az eredményeket a Hamburgban, október 11-15 között megtartott Intelligens Közlekedési Rendszerek Világkongresszusán fogják prezentálni. Försterling továbbá azt is közölte, hogy a technológia éles alkalmazása kettő-három év múlva veheti kezdetét.