Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Begyújtották a japánok a rakétát: 720 milliárd forintot költenek önvezetésre
2,3 milliárd euró befektetés és ezer meghirdetett fejlesztői állás – ez a két szám jól mutatja a Toyota, a Denso és az Aisin újonnan alapított, önvezetést kutató-fejlesztő vállalatának céltudatosságát.
A Toyota az alternatív hajtások egyik legnagyobb úttörője, ám az önvezetés szempontjából eddig ez nem nagyon volt elmondható. Most azonban úgy látszik, a japánok is rendesen begyújtották a rakétákat, hiszen egy tokiói kutatóközpont, a Toyota Research Institute – Advanced Development (TRI-AD) létrehozásával felgyorsítják az autonóm technológiák fejlesztését. A cél egy teljesen integrált, sorozatgyártásban előállítható szoftver kifejlesztése az önvezető autók számára.
A Toyota mellett az Aisin és a Denso is társak az új vállalatban. A felek több mint 2,3 milliárd eurót fektetnek a kutatóközpontba, melynek személyzete kezdetben háromszáz fős lesz, középtávon viszont már ezet fejlesztőt kívánnak foglalkoztatni. James Kuffner a Toyota Szilícium-völgybeli kutatóközpontjának jelenlegi mérnökigazgatója lesz az új létesítmény vezérigazgatója.
A szoftverfejlesztés és az adatfeldolgozás az összekapcsolt járműveknél az egyik legfőbb feltétele a sikernek. Erre az átalakulásra reagálva alapította meg két évvel ezelőtt a japán autógyártó a Toyota Kutatóintézetet (TRI), ami a mesterséges intelligencia, az automatizált vezetés és a robotika területén végez kutatásokat.
Az új vállalat megalapításával a Toyota az Aisinnel és a Densóval közösen erősíti versenyképességét. A gyártó arra törekszik, hogy egy szoros és gyors együttműködést építsen ki a Toyota Motor Corporation, a TRI és az új TRI-AD között, hogy így gyorsan továbbadhassák kutatási eredményeiket a termékfejlesztési részlegeknek.
– A Toyota gyártásrendszereinek minőségéről és hatékonyságáról ismert, mondta el Gill Pratt, a TRI igazgatója és az új TRI-AD igazgatói tanácsának elnöke. – Meggyőződésem, hogy a Toyota alapelveit a hardvergyártásból a szoftvergyártásba is átültethetjük, és ezzel a vállalat rátermettségét jelentősen erősíthetjük.