Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az EU harcot hirdet a kínai autógyártással szemben
Az autómárkáktól várhatóan azt kérik majd, hogy javítsanak az olcsó e-autók gyártásán és állítsanak elő több akkumulátort.
Az Európai Unió várhatóan arra fogja utasítani a nagy autómárkákat, hogy készítsenek olcsó elektromos járműveket, hogy visszavágjanak a várható kínai piaci dominanciának.
Szakértők figyelmeztették az autóipar szereplőit, hogy Kína jelenti a legnagyobb fenyegetést a kialakult nyugati piacra, köszönhetően az olcsó gyártási költségeknek és az elektromos járművek gyártásához szükséges kulcsfontosságú alkatrészekhez való hozzáférésnek.
Az olyan kínai márkák, mint a BYD és a NIO máris jelentős előrelépést tettek az európai és észak-amerikai elektromosautó-piac megzavarásában. A fogyasztók és az iparág vezetőinek figyelmét olyan belépő szintű elektromos autómodellekkel keltették fel, amelyek ára jelentősen olcsóbb, mint a versenytársaké.
Mire kérik a gyártókat?
Thierry Breton, az Európai Unió belső piacért felelős biztosa várhatóan azt üzeni majd az autóipar képviselőinek, hogy Európának jelentős lépéseket kell tennie saját érdekeinek védelmében. Breton várhatóan figyelmeztetni fogja a gyártókat a munkahelyek tömeges megszűnésére, mondván: „Meghagyjuk a piacot a kínai és más gyártóknak. A járművek nettó importőreivé válunk, és munkahelyeket veszítünk el, itt Európában."
Az Európai Unió megállapodott abban, hogy 2035-től betiltja az új benzin- és dízelüzemű személygépkocsik értékesítését, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást az egész blokkban, és elérjék a 2050-re kitűzött klímasemlegességi célokat.
Breton várhatóan azt sugallja majd, hogy az EU azon törekvése, hogy 2040-ig 90 százalékkal csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását, „korlátozott sikerrel kecsegtet". A 69 éves politikus arra is sürgetni fogja az országokat, hogy drasztikusan növeljék a töltőinfrastruktúrát, és gondoskodjanak arról, hogy az elektromos hálózatok képesek legyenek megbirkózni az elkövetkező években növekvő tulajdonosi körrel.
Vizsgálat is indult
Tavaly októberben az Európai Unió vizsgálatot indított a Kínából származó, támogatott elektromos autókkal, valamint azzal kapcsolatban, hogy a globális szuperhatalomból származó elektromos autók részesülnek-e „illegális támogatásban", és hogy ez pénzügyi hatással van-e az európai gyártókra.
A vizsgálat várhatóan 13 hónap múlva zárul le, ami azt jelenti, hogy ezen időn belül jogszerű szubvencióellenes vámok kivetésére kerülhet sor.
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke így nyilatkozott: „Az elektromos járműágazat hatalmas lehetőségeket rejt Európa jövőbeli versenyképessége és a zöld ipar vezető szerepe szempontjából. Az uniós autógyártók és a kapcsolódó ágazatok már most is beruházásokat és innovációt hajtanak végre e lehetőségek teljes körű kiaknázása érdekében. Bárhol, ahol bizonyítékot találunk arra, hogy erőfeszítéseiket piaci torzulások és tisztességtelen verseny akadályozza, határozottan fel fogunk lépni.” – idézi a gbnews.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!