Trend Autopro-teszt: rengeteg variációban kaphatunk jó Honda crossovert

Autopro-teszt: rengeteg variációban kaphatunk jó Honda crossovert

Kuthi Áron | 2019.11.06 04:30

Autopro-teszt: rengeteg variációban kaphatunk jó Honda crossovert

Akarunk egy crossovert, mert minden ismerős azzal jár? Ki akarunk törni a hatchback-szedán-kombi háromszögből? A gyerekek is új kocsiért kiáltanak? A Honda HR-V jó választás lehet a felmerült kérdések áthidalására. Munkába járásra, kirándulásra ideális, de terepre ne ezzel induljunk.

Hirdetés

A 2019-es (valójában már 2018 végétől kapható) Honda HR-V az előző kiadás ráncfelvarrása, de annyira nem erőltették meg magukat a dizájnerek, jószerivel csak a krómozással variáltak. Vagyis a Honda is követi azt az újabban felkapott, egyre több modellen tetten érhető divatot, hogy a króm felületek kicsit nagyobb teret kapnak a külsőn, de ez kinek-kinek legyen egyéni ízlésére van bízva. Mindenesetre a HR-V is megkapta az arcára a csillogást a fényszórók közé, még jobban kiemelve a króm márkajelet. Króm még a motorindító gomb pereme, és a (kiegészítésként vásárolható) típus felirat a küszöbön (sőt, ezt még tovább lehet spannolni azzal, hogy a HR-V betűk meg vannak világítva).

A modell crossover-mivolta első pillantásra leginkább a nagy, markánsan kiemelt kerékjáratokból látszik, a kompaktságot pedig a hátul lefelé húzott tetőív mutatja. Megvan rajta a Honda egyik védjegyének is tekinthető és a hátsó ablak mögötti süllyesztett ajtókilincs is. 4,3 méteres hosszát tekintve teljesen idomul a crossoverek mérettartományához.

Az autopro.hu egy Executive felszereltségű 130 lóerős, szívóbenzines, hatsebességes kéziváltós autót tesztelt, amely felszereltségben a skála tetejét jelzi. Motorválasztékban azért még van tovább, mert az autó rendelhető az 1,5 VTEC-erőforrás turbóváltozatával is, ami már 182 LE-t jelent. Létezik természetesen automata változat is, mégpedig a HR-V-ben is megtalálható úgynevezett CVT-technológiás (fokozatnélküli) automata váltós.

Jó nagy kerékjáratok, csapott tetőív

Sok esztétikai extrát lehet hozzáadogatni a konfigurációhoz, például lábtér-hangulatvilágítást, ám a hangszóróperem-világítást kissé túlzásnak érzem. De ki tudja, hogy működik a sales a Hondánál, végülis ha százból csak egyvalaki ikszeli be ezt, az csak talált pénz a gyártónak, mert a dióda tényleg filléres alkatrész. Viszont amivel alapjáraton is el lehet szórakozni a testreszabás során, az a nyolc változat közül kiválasztható sebességmérő-perem színvilágítása. Nyilván az lenne a legzavaróbb, ha nem lenne választási lehetőség, és évekig bámulhatnánk például a lila színt.

Pozitív, hogy a sötédesésérzékelős, automata vezérlésű LED-fényszórókat már az alap (Comfort) csomag is tartalmazza, de az már annyira nem, hogy a kettővel feljebb lévő Executive-szintért durván két millióval többet kell leszurkolnunk. Az autó 16 colos kerekekkel érkezik, de a hírek szerint jövőre megkapja a 18 colosat, nem kell majd vesződni a felárral.

A motor lágyan reagál a gázadásra, finom a váltás is, nagyon szuper, jól hangolt sebességtartományú váltót raktak össze a mérnökök. A másfél literes erőforrástól (és a változattól függően 1,2 - 1,3 tonnától) nem lehet csodát várni, 10 másodpercbe is eltelik, míg eljutunk százig.

Az ominózus tükör

Menet közben - autópályán - zavaró a viszonylag hangos motor, és bajom volt a majdnem hatszögletűre dizájnolt visszapillantó tükörrrel, de főleg annak méretével. Tudom, hogy ennek a sajnálatosan kiálló tárgynak a méretcsökkentésével értékes pontok hozhatók a légellenállás/fogyasztás mentén, de a kis tükörben néha keresni kellett a hátteret.

Praktikus megoldások

A konfigurátor külön említi, hogy a felszerelés része a Magic Seats Ülésrendszer, ami persze csak addig hat viccesnek, amíg ki nem próbáljuk az ülések fel- és lehajthatóságának variációt. Nagyon jó ötlet a Hondától, hogy a hátsó ülések ülőpad részét nem előre, hanem hátrafelé lehet felhajtani, így jókora teret kapunk a padlótól a plafonig, egy bicikli simán befér mögénk (gyorszáras első kerekét levéve).

Itt lehet kezdeni elhinni, hogy a Honda szabadidőautónak szánta a modellt. A 400 literes csomagtér egészen 1533 literig bővíthető, ami egészen kivételes rakodási lehetőségeket ad, persze a nagymama nagyszekrénye nem biztos, hogy befér, tekintve a felfelé szűkülő hátsó ajtót és a betüremkedő kerékjáratokat (azért egy kiadós IKEA-bevásárlást minden további nélkül elcipel).

A kényelmi és assziszt-funkciókra viszont nem lehet panasz, van tempomat és sebességhatároló, aktív városi vészfék, ráutás-figyelmeztetés, sávelhagyás-figyelmeztetés és táblafelismerés, start/stop-rendszer. A navigáció a Garmin rendszerét használja.

Határozott előnyként tapasztaltuk a kis fogyasztást is, vegyes használattal is sikerült 7 liter/100km környékén menni vele. Városi használatra kellően feltűnő (nem ebben a szürke színben), megbízható. Könnyen elképzelhető, hogy ebben az egyre inkább a turbómotorok által uralt kínálatban éppen a Honda szívómotorral is elérhető HR-V-je jelenti a vonzerőt annak, aki valami kompakt gépet szeretne, ami kellően városi, megbízható, emellett kényelmes és praktikus is.

Kiemelt Partnereink