Trend Áttörést hozó akkut fejleszt a BMW támogatta cég

Áttörést hozó akkut fejleszt a BMW támogatta cég

autopro.hu/M.M. | 2023.08.30 16:23

Áttörést hozó akkut fejleszt a BMW támogatta cég

Fotó: Our Next Energy

A többek között a BMW által is támogatott, amerikai székhelyű Our Next Energy nevű startup a lítium-vas-foszfát (LFP) kémiájú Aries akkumulátortechnológiájának második generációját kezdte fejleszteni. Az elmondások alapján az Aries II energiasűrűsége alig hat százalékkal lesz rosszabb a ma elterjedt nikkel-kobalt-mangán (NCM) technológiát használó társaiénál, miközben olcsóbbnak és biztonságosabbnak ígérkezik.

Hirdetés

A cég szerint az újgenerációs akkujuk literenként 263 wattórát, míg kilogrammonként 162 wattórát lesz képes tárolni, ami egy mintegy 34 és 23 százalékos javulást jelent a vállalat előző akkujához képest.

Az Aries II élettartama akár a 3000 ciklust is elérheti, és 25 százalékkal olcsóbb előállítani, mint a hasonló NCM akkumulátorokat – derül ki a vállalat közleményéből. A ONE a honlapján 100 kilowattóra feletti kapacitást említ. A továbbfejlesztett technológiával egy „tipikus elektromos autó” hatótávolsága több mint 350 mérföldre (körülbelül 563 kilométerre) növelhető.

Az LPF-é a jövő?

„Az LFP akkumulátorok számos előnnyel rendelkeznek az NCM akkumulátorokhoz képest, beleértve a költséget és a tartósságot, miközben biztonságosabb és elérhetőbb anyagokat használnak” – mondta Mujeeb Ijaz, a ONE alapítója és vezérigazgatója. „A fő hátrány a hatótáv és az energiasűrűség volt. Az NCM-hez hasonló energiasűrűségű akkumulátorcsomag tervezésével a ONE az LFP-t fenntartható alternatívává tette” – tette hozzá Ijaz, a főként autókhoz és kisteherautókhoz tervezett akkumulátorral kapcsolatban.

Az első új akkupakkok a tervek szerint 2024 vége felé fognak elkészülni a ONE michigani gyárában.

Rengeteg potenciál rejtőzik a ONE-ban

2020 júliusi alapítása óta a ONE célja, hogy az LFP és az NCM akkuk energiasűrűségét egy szintre hozza. Időközben, a vállalat szerint az energiasűrűséget sikerült 20-30 százalékkal is megnövelni a tipikus LFP akkumulátorrendszerekhez képest. Az Aries II egy új típusú csomag- és cellakialakítást használ erre a célra, ezenkívül a ONE a teljes akkupakk súlyának csökkentésében is említ előrelépést.

A fejlesztési munkák és a tőkeigényes termelés beindítása érdekében a ONE az év elején 300 millió dollár értékben gyűjtött befektetői forrásokat. 2021-ben, az első befektetési fordulóban többek között a BMW is részesedést vásárolt a ONE-ban a BMW i Ventures befektetési vállalatán keresztül. A ONE néhány hónapja további 220 millió dollárt kapott támogatások formájában Michigan államától a már említett, építés alatt álló LFP akkumulátorcella-gyár számára.

A ONE az Egyesült Államokban, Michigan államban működő startup, amely két szabadalmaztatott technológián alapuló kettős akkumulátoron dolgozik. Az első technológia az Aries, mely a lítium-vas-foszfát kémiát alkalmazza cell-to-pack architektúrában, magas rendszerszintű energiasűrűséget elérve. A ONE által használt másik technológia – a Gemini – egy rengeteg energiát tároló akkumulátorcsomagot testesít meg, amely az első akkumulátorhoz van csatlakoztatva, és a hatótávolság növelése érdekében tölti azt. Korábbi információk szerint ez a jövőben akár 750 mérföld (1200 kilométer) megtételét is lehetővé teszi majd az elektromos járművek számára – írja az electrive.com

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink