Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Apró e-autóval forradalmasítanák a városi közlekedést
Az alapoktól készít elektromos autót a német ACM cég. A kiszervezett gyártás koncepciójára építő projekt nyolc éve fut, a sorozatgyártás megkezdését 2023-ra tervezik. A cél egy apró, városi elektromos autó piacra dobása, amivel főleg flottás használatban lehet majd találkozni.
Az Adaptive City Mobility (ACM) német startup arra vállalkozott, hogy egy üres papírról indulva elektromos autót tervezzen, majd gyártson. A City One névre hallgató autó tervezési és gyártási feladatainak nagy részét partnerekhez szervezi ki az ACM, ilyen módon pedig egy ilyen kis cég elképzelései is megvalósulhatnak. A prototípusok készítéséért a Roding, a gyártástervezésért a Hörmann Automotive német cégek felelnek, a sorozatgyártás megint más feladata lesz. A flották leendő lízingszolgáltatásait is egy partner fogja kezelni, a digitális platformot pedig ؚa Porschénak szállító MHP vállalat készíti. Az ACM a kiszervezett gyártásnak köszönhetően anélkül tudja fejleszteni autóját, hogy súlyos pénzeket költenének gyártási kapacitásra. Jelenleg egy kisebb tesztflotta üzemel, a Series B befektetési körből befolyó pénzből pedig a cég felkészül a sorozatgyártásra.
Tökéletes városi fegyver
A tervezők a City One-t már születésekor is flottába, városi áruszállításra vagy autómegosztásra szánták. Az apró, 950 kilogrammos öntömegű autóban öten utazhatnak, de akár egy szabványos raklap is befér a hátsó ülések lehajtása után. Az ACM 15 ezer eurót kér majd a modellért, ami az autóikat szűkmarkúan extrázó flottakezelőknek baráti árnak számít.
A hatótáv a fix akkumulátorral, városi körülmények között 200 kilométer. Ezt ki lehet egészíteni egy cserélhető akkumulátorral, amelynek helyét kialakították az autón, így további 100 kilométernyi hatótáv áll majd rendelkezésre. Ez összesítve azt jelenti, hogy a City One akár 24 órán keresztül is üzemelhetne egy töltéssel. A töltés egy normál fali aljzatról 7 órát vesz igénybe (gyorstöltési lehetőség is van), ami által a City One flották valódi alternatívát jelentenek a gyorstöltést nélkülöző régiók elektromos mobilitására is — írta meg a Forbes.