Trend A tervezettnél jóval lassabban halad önvezető utópiája felé a Waymo

A tervezettnél jóval lassabban halad önvezető utópiája felé a Waymo

autopro.hu/H.J. | 2021.04.28 13:21

A tervezettnél jóval lassabban halad önvezető utópiája felé a Waymo

Fotó: Twitter/waymo

Közös interjúban beszéltek jövőbeli terveikről és az autonóm szektort érintő aggályokról a Waymo új vezérigazgatói, Tekedra Mawakana és Dmitri Dolgov. A szakemberek a cég fejlődését illetően egy tudatos, biztonságos ütemtervhez ragaszkodnak a személygépjárművek és teherautók robotizálása, illetve az autonóm taximegosztó szolgáltatások tekintetében – még akkor is, ha ez lassabb előrelépést eredményez a piacon.

Hirdetés

Tekedra Mawakana és Dmitri Dolgov az áprilisban távozó John Krafciket váltották a vezetői pozícióban. Hivatali idejük éppen akkor kezdődött, amikor az Egyesült Államokban a közlekedésbiztonsági hivatal átfogó ellenőrzést rendelt el az Autopilot rendszerekhez köthető Tesla balesetek miatt. Mawakana a Forbes-nak elmondta, az ügyfelek részéről óriási bizonytalanságot látnak az önvezető rendszereket illetően – ez pedig jelentős kockázatot jelent a vállalat termékeire nézve is.

Fokozott biztonsági eljárásokat vezetnek be

A Waymo élen jár az önvezető technológia fejlesztésében, azonban a vállalat kereskedelmi bevezetése jóval lassabb volt a vártnál – a cég 12 évet és dollármilliárdokat fordított egy negyedik szintű robot önvezető rendszer fejlesztésére, amely már nem igényel emberi jelenlétet, és lehetővé teszi a robotaxik, illetve a különböző típusú autonóm járművek közlekedését. A közúti halálesetek csökkentése szintén a Waymo egyik alapvető célja – ezért is elengedhetetlen a közvélemény bizalmának elnyerése. Ezért az új vezetők ígérik, hogy szigorú teszteléseket és a nyilvánosság számára is nyomon követhető műveleteket biztosítanak a közeljövőben a technológiáik biztonságának alátámasztása céljából.

Sokrétű termékskála

A Waymo továbbra is a Waymo One ride szolgáltatásának tökéletesítésére összpontosít – Phoenix külvárosban egyre több autonóm autó közlekedik. Hamarosan pedig hasonló szolgáltatást indíthat a San Francisco-öböl térségében – bár Arizonával ellentétben Kalifornia még nem engedélyezte a fizetett robotaxi utakat. Emellett a Waymo Via logisztikai rendszerén keresztül a vállalat robotizált kisteherautók segítségével biztosít szállítmányozási szolgáltatást Phoenix körzetében. A vállalat teherautó flottája az elmúlt évben jelentősen megnövekedett, és a Daimler Trucks céggel együttműködve a robotizált járművek fejlesztésén dolgoznak, amiket hamarosan piacra is dobhatnak.

2020-ban a Waymo megalapítása óta először kapott 3 milliárd dollárt külső befektetőktől – ideértve a magántőke-befektetési és kockázati vállalkozásokat, a Silver Lake Partnerst, az Andreessen Horowitzot, a kanadai nyugdíjalap befektetési tanácsát, az Abu-Dhabi székhelyű Mubadala Investmentet, a Magnat és az AutoNationt. Emellett az Alphabet továbbra is a többségi részvényese a vállalatnak.

Dolgov elmondta, hogy mind az Alphabet, mind a Waymo partnerei teljes mértékben összehangoltak a vállalkozás hosszú távú sikerének optimalizálása szempontjából. Ez egy olyan lehetőség, amely a társadalomra gyakorolt pozitív hatása mellett jelentős piaci lehetőségeket is tartogat – és ez az, amit minden befektető szem előtt tart – olvasható a Forbes oldalán.

Kiemelt Partnereink