Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A természetet hívta segítségül akkuhűtésben a Mahle
A Mahle egy bionikus, vagyis az élő természetben megfigyelhető megoldásokon alapuló akkumulátorhűtő lemezt fejlesztett ki, ami gyorsabb töltést és az energiatároló élet idejének kitolását teszi lehetővé.
A német autóipari beszállító termékében a hűtőcsatornák kialakítását a természetes megoldásokat, például a korallok felépítését alapul véve tervezték meg, amivel a mérnököknek sikerült oly módon megváltoztatniuk a hűtőfolyadék áramlását, hogy az akkumulátorcellák hatékonyabb hűtését valósítsák meg.
A lítiumion akkumulátorok celláinak hőmérséklete tartósan nem haladhatja meg a 40 Celsius fokot, ugyanakkor az egyes cellák hőmérsékletének is a lehető legkiegyensúlyozottabbnak kell lennie, ezért a hűtésről általában folyadékhűtést használó hűtőlemezekkel gondoskodnak.
A Mahle állítása szerint a bionikus kialakításnak hála a hűtési teljesítményt 10 százalékkal növelték. Ez elég volt ahhoz, hogy az akkumulátor működése során mérhető hőmérséklettartományt a felével csökkentsék.
A kisebb hőterhelés hosszabb élettartamot biztosít az akkumulátornak belső szerkezetének lassabb degradálódása által, miközben a hatékonyabb hűtés által a magasabb töltési teljesítmény, vagyis a gyorsabb töltés is megvalósíthatóvá válik.
Fenntarthatóbb dizájn
A Mahle a bionikus dizájn plusz előnyeként említi, hogy a hűtőlemeznek nagyobb szilárdságot kölcsönöz, ami vékonyabb kialakítást, azáltal 15 százalékkal kevesebb anyag felhasználását teszi lehetségessé.
Végső soron a hűtőlemez gyártása kevesebb anyag és energia felhasználásával történhet meg, ami kedvez a fenntarthatóságnak – írja közleményében a Mahle, ami a lítiumion akkumulátorokhoz való hűtőrendszerek fejlesztésében több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!