Trend A Renault Csoport chatbotja választ ad a jövő mobilitására

A Renault Csoport chatbotja választ ad a jövő mobilitására

autopro.hu/Sz.N. | 2020.06.14 08:21

A Renault Csoport chatbotja választ ad a jövő mobilitására

Fotó: Renault Group Media

Merülj el az online beszélgetés örömében a jövő mobilitásáról, lépj kapcsolatba könnyedén és tanulj szórakozva: ezt kínálja a Renault Csoport chatbotja, a Watt. A Watt-tal a Renault Csoport a történetek elmondását egy teljesen új platformra helyezi, hogy ezáltal könnyebben indítson beszélgetéseket, szorosabbra kösse kapcsolatát és jobban megértse az online célpiac igényeit.

Hirdetés

A Jam-mel partnerségben chatbotot hozott létre a Renault Csoport, hogy így még inkább azon érdeklődők rendelkezésére álljon, akik többet szeretnének megtudni a jövő mobilitásáról. A Renault új módszerrel kísérletezik, hogy beszélgetéseket indítsanak, erősítsék a kapcsolatokat és meghallgassák az online célpiacot. Az online piac szemmel tartja a jövőt és komolyabb érdeklődést mutat a mobilitás új formái felé, mint az összekapcsolt járművek, a megosztás alapú közlekedés, az önvezető járművek és mindenekelőtt a fenntarthatóság. Ez az innovatív direkt kommunikációs eszköz Facebook Messengeren keresztül lesz elérhető.

Beszélgetési élmény a mesterséges intelligencia korában

A Wattnak köszönhetően a Renault Csoport a fiatalabb közönséget is megszólíthatja és vonzóbbá válhat számukra. További célja a vállalatnak egy kozmopolita és sokszínű közönség elérése, mivel a Watt angol nyelven kommunikál a világ bármely részéről érkező felhasználóval.

A Watt a Renault Csoport Jam-mel közös partnerségéből jött lére. A „chat” szó az online beszélgetésre utal, míg a „bot” azt fejezi ki, hogy robottal történik a szóváltás. A chatbotot – mely beszélgető ügynökként is ismert -, a Renault Csoport Facebook Messenger oldalán fogják telepíteni, ahol mindenki számára rendelkezésre áll, legyen szó fogyasztóról, autórajongóról vagy egyszerű érdeklődőről, aki szeretne többet megtudni a jövő mobilitásáról. Mindegyiküknek csupán annyi a teendőjük, hogy regisztrálnak.

Ezáltal a Renault Csoport egy jóhiszemű médiaforrássá válik, mivel magával ragadó élmény kínált a közösségi interakciók terén, a beszélgetés erejét alapul véve. A Watt kikapcsolódást, oktatást és szórakozást nyújt.

Az autógyártó csoport két okból kifolyólag adta a Watt nevet chatbotjának.

Először is a Watt választ ad a kérdésekre (ezzel az angol nyelvű What…?, azaz Mi? kérdésre reflektálva). Másrészt az európai elektromobilitás úttörője és szakértőjeként a Renault Csoport szívesen használ olyan szavakat, melyek egybecsengenek az elektromosság és elektrifikáció iránti elkötelezettséggel.

A jövő mobilitása közös cél

A Watt egy olyan chatbot, mely a jövő mobilitását érintő kérdések szakértője. Az okosvárosoktól a Renault elektromos kínálatának hatótávján át az autóipar jelenlegi innovációjáig mindenre választ ad a szektor legújabb trendjeit és híreit illetően.

A projekt létrehozására a Renault Csoport a beszélgetési megoldások terén Franciaország vezető startupját, a Jam-et választotta. A vállalat a Facebook Messengeren fejlesztette le saját média chatbotját, ahol egy 600 ezer fős, 15-25 év közötti közösséget hozott össze, melyet a Facebook a média chatbotok mintapéldányának tart. A Jam-hez hasonlóan a Renault Csoport is hisz a beszélgetés erejében és a Wattnak köszönhetően gondoskodik arról, hogy közössége még inkább vele képzelje el a jövőt.

Kiemelt Partnereink