Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A németek a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésén ötletelnek a legtöbbet
Dízelbotrány, lassuló konjunktúra, amerikai-kínai kereskedelmi feszültség – bőven van miért aggódni a globális világgazdaság jövője miatt. Az ilyen nehézkes helyzetekben mindig jól jön a találékonyság, ami az iparban a szabadalmak számában jelenik meg.
Továbbra is találékony formában van a német autóipar, legalábbis a Német Szabadalmi és Védjegyhivatal (DPMA) éves összesítése szerint: a német autógyártók és beszállítók a megelőző évekhez hasonlóan rengeteg szabadalommal álltak elő. Az innovációs örömöt ráadásul növeli, hogy mind a hagyományos belsőégésű, mind a hibrid és teljesen elektromos meghajtáshoz záporoztak az ötletek.
A belsőégésű motorokhoz köthető, 2018-ban a német, illetve európai uniós szervekhez benyújtott szabadalmak 47 százaléka, összesen 4052 német ipari szereplőktől érkezett. Ezek többsége – nem meglepő módon – a fogyasztás további csökkenésével, valamint a károsanyag-kibocsátás javításával foglalkozott.
Ezen kívül az újfajta technológiák terén is van sütnivalója a német cégeknek, hiszen a tisztán elektromos hajtásnál a szabadalmak 39, a hibridek esetében 36 százaléka hozzájuk köthető. Darabszámban ez 459, illetve 3168 darab bejegyzett, Németországból érkező újítást jelent.
A DPMA első embere, Cornelia Rudloff-Schäffer örvendetesnek nevezte, hogy különféle technológiáknál is töretlen a német innovációs képesség. Szintén pozitív, hogy a német műszaki felsőoktatás is élen jár e téren, például csak Észak-Rajna-Vesztfália főiskolájáról 129 szabadalom érkezett a szervekhez.