Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A kábelgyártók lennének a közeljövő nyertesei?
Hatalmas közhely azt állítani, hogy az autóipar állandó változásban van, ám igaz. Pár évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy boszorkányüldözésbe fogják a dízelt, vagy mindennapossá válik az a fogalom, amit ma Ipar 4.0-ként ismerünk.
Az Automotive Hungary szakkiállítást Ganczer Gábor, a rendezvénynek otthont adót Hungexpo vezérigazgatója úgy nyitotta meg: forradalmi átalakulásokat jeleznek az autóipar új technológiái. A rendezvényen erre a gondolatra felfűzve számos előadást hallgathattak meg az érdeklődők, egyebek mellett a Magyar Suzuki vezérigazgató-helyettesének témáját. Urbán László a japán önvezető tesztpályáról beszélt a pódiumon, mint mondta, a japán rendszer 300 kilométer hosszú, és valós körülményeknek megfelelő próbára ad lehetőséget. Azt tervezik egyébként, hogy a 2020-as tokiói olimpiára a vendégeket, sportolókat önvezető taxik szállítsák úti céljukig.
Az előadók között volt Végh Bálint, a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. tanácsadója, hogy az iparág-specifikus kérdésekről és a jövő kritikus üzleti problémáról szót ejtsen.
Előadásában kitért arra, hogy a PricewaterhouseCoopers tanulmányainak összegzései szerint a trendek azt mutatják, egyre nagyobb teret kap az autó belső tere és annak eletronikája. A szakember azzal magyarázta ezt, hogy a felhasználók egyre inkább úgy tekintenek autójukra mint az otthonuk kiterjesztésére, éppen ezért hasonló kényelmet, felszereltséget, modern technológiákat várnak el a járműtől, mint amelyeket a négy fal között megszoktak. Ennek fényében a járműipar szereplőinek úgy kell alakítani a tevékenységüket, hogy ezeknek az elvárásoknak képesek legyenek megfelelni: az lesz a változások nyertese tehát, aki ki tudja elégíteni a vásárlók igényeit.
Ezen gondolatmenetet továbbfűzve jutott el az autóelektronikáig: a fenti igények kielégítése sokasodó kábelekkel fog járni. Ennek fényében a szakember szerint már most kijelenthetjük, a kábelgyártók egészen biztosan haszonélvezői lesznek ennek a folyamatnak.
Az előadásában kitért a munkáltatók és a dolgozók közötti kapcsolatra is. A munkaerőhiányt minden egyes vállalat elszenvedi, úgy tűnik, a jövőben sem lesz könnyebb a helyzet. Sőt! Tanulmányaikban kimutatták, a végzett hallgatók mintegy 8 százaléka alkalmas csupán arra, hogy azonnal munkába álljon. Ha valaki azt gondolja, ez azzal jár, hogy a frissdiplomások alázatosabbak és szorgalmasabbak lennének ezt kompenzálandó, téved. Nyugaton az a tendencia, hogy még el sem kezdenek dolgozni, már az a kérdésük, mikor mehetnek nagyobb lélegzetvételű szabadságra.
A PwC tanácsadója szót ejtett a gombamód szaporodó startupokról is. Ez a kifejezés szintén az utóbbi években vetett gyökeret a közbeszédben, ám sokan még ma is csak dobálóznak vele úgy, hogy nem tudják, mit is jelent pontosan. A startupok jellemzően olyan kisvállalkozások, amik gyorsan reagálnak az új piaci trendekre, hiánypótló termékkel, szolgáltatással jelennek meg. Rendszerint pár hónap, év alatt érnek el hatalmas profitot, jellemző, hogy amilyen gyorsan jött a siker, ugyanolyan gyorsan el is tűnnek a süllyesztőben. Végh Bálint szerint érdemes figyelni a megjelenő startupokat, és adott esetben bizalmat szavazni számukra a versenyképesség megőrzése érdekében.
Ez utóbbi kapcsán kifejtette azt is, úgy látja a PwC, a jövőben az iparra is jellemző lesz az élet más területein egyre inkább elterjedő osztozkodás (lásd carsharing, BuBi stb.). Az ipar szereplői úgy tudnak erre a vonatra felülni például, hogy összefognak és nagy tételben gyártatnak le alkatrészeket, szerszámokat. A versenyképesség javításának további példájaként azt tette hozzá, érdemes a jövőben az értékesítést is újragondolni. Online nézelődés, válogatás, offline kipróbálás!