Trend A jövő „mentőautói” hidrogénhajtásúak lesznek és repülni fognak

A jövő „mentőautói” hidrogénhajtásúak lesznek és repülni fognak

autopro.hu/P.B. | 2020.09.12 04:20

A jövő „mentőautói” hidrogénhajtásúak lesznek és repülni fognak

Fotó: Urban Aeronautics

Együttműködésbe kezdett két amerikai vállalat, az Urban Aeronautics és a Hatzolah Air. A dolog érdekessége, hogy míg az előbbi vállalat függőleges fel- és leszállásra képes légi járművek gyártásával foglalkozik, addig utóbbi egy légimentő alakulat.

Hirdetés

Bár számos olyan cég létezik az Egyesült Államokban, amelyik a függőleges fel- és leszállásra képes légijárművek (az angol név rövidítése után VTOL) gyártásával foglalkozik, csak kevés olyan akad közöttük, ami a mentéssel kapcsolatos problémákat teszi előtérbe, inkább a légi közlekedés vagy a városi közlekedés megreformálása a cél.

Szintén nem a hidrogéncellás hajtás a legnépszerűbb az ilyen cégek körében, hiszen a repülésben, különösen a VTOL-területen a súly nagyon fontos tényező, miközben a hidrogén a legsűrűbb üzemanyag, de a tárolása csak nehéz eszközökben oldható meg. A Forbes cikke arra is felhívja a figyelmet, hogy a tudomány jelen állása szerint igen költséges elektromos energiát előállítani a hidrogénből, főleg annyi, amennyi az ilyen repülők fel- és leszállásához szükséges.

A mentésben mások a szabályok

Míg a VTOL-járművek egyelőre nem tűnnek az autózás reális alternatívájának, addig a mentőzésben már kaphatnak nagyobb szerepet. Ezen a területen senkit nem zavar, ha a jármű hangos, az pedig mindenki számára nagy előny lenne, ha a mentősök repülhetnének, hiszen rengeteg idő takarítható meg, ami ezen a területen a legfontosabb tényező. Különösen városi, nagyvárosi felhasználásban, rövid távolságok megtételére lehet jó alternatíva egy ilyen repülő a mentőautók számára.

Problémát jelenthet ugyanakkor, hogy a legtöbb VTOL-repülő utastere kicsi, két ember szállítására alkalmas, ami a mentőzéshez kevés. Probléma lehet a rövid hatótáv is, bár ez a városi használatban talán kisebb gond. A tankolás és a leszállás megoldható a kórházak tetején, de a sérültek megközelítése már nagyobb kihívást jelenthet.

A Forbes a cikke végén kiemeli, hogy egyelőre egy távlati koncepcióról van szó, ám mindenképpen pozitívum, hogy megújuló energiával hajtott repülők helyettesítheti a mentőautókat. Akkor is, ha ez a távoli jövő.

Kiemelt Partnereink