Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A járműipart is felrázhatja a metaverzum
Senki sem tudja, milyen lesz a valóságban a metaverzum, de a szoftveripar már nagyon közel áll ennek eléréséhez. Bár először könnyen lehet, hogy számítógépes játékokban tapasztalhatjuk meg „az internet háromdimenzióssá változását”, az autóiparban is nagy változásokat hozhat a metaverzum.
Egyre felkapottabb kifejezés a metaverzum, ami a fizikai valóság, a kiterjesztett valóság és a virtuális valóság együttes megjelenése lesz, másképpen fogalmazva az internet háromdimenzióssá változik, és a virtuális világban játszhatunk, dolgozhatunk vagy éppen interakcióba léphetünk másokkal.
Egyelőre ez még nem valósult meg, de valami hasonlót tervez Mark Zuckerberg a Facebook újragondolásával, és szintén hasonlón dolgoznak a számítógépes játékok fejlesztői is. A metaverzum alapja is egy ilyen cég, az Epic Games által fejlesztett szoftverkeret, az Unreal Engine, ami számos online számítógépes játék alapját adja – becslések szerint 350-400 millió ember játszik ebben a szoftverkörnyezetben.
A járműiparban is nagy változások jöhetnek
A fentihez hasonló szoftverkörnyezet, vagy annak továbbfejlődése, a metaverzum a járműiparban is nagy változásokat hozhat. Különösen az autók tervezése alakulhat át, és válhat könnyebbé – néhány kivételes helyzetet leszámítva programozók nélkül tervezhetik meg a virtuális térben a megálmodott alkatrészeket a mérnökök és a dizájnerek.
Már nem vagyunk messze ettől, hiszen a digitális ikrek hasonló technológián alapulnak, ugyanakkor az Autocar cikke szerint a metaverzumban sokkal egyszerűbb lesz majd egy elképzelt autó virtuális mását megalkotni, mint ma.
Hasonló alapok
Doug Wolff, az Unreal Engine üzletfejlesztési menedzsere a fenti koncepciót az „igazság egyetlen forrásaként”, az igazi „digitális ikerként” jellemezte, és hozzátette, hogy a 3D-s adatok tárolási helyét számos különböző „silóból” egy digitális platformra helyezi át.
Így, ha egy cég olyan filmet szeretne készíteni, amely egy még nem létező autót mutat be, csak ugyanazt a 3D-s „eszközt” kell használnia, amelyet a fejlesztési spektrumon keresztül használnak az Unreal Engine számára.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!