Trend 2025: bűvös évszám a skandinávoknak

2025: bűvös évszám a skandinávoknak

autopro.hu/B.B. | 2016.04.21 13:54

2025: bűvös évszám a skandinávoknak

A Volvo a következő kilenc évben a legtöbb elektromos autót értékesítő vállalattá válna, egyes északi országokban ez idő alatt nyugdíjaznák a hagyományos meghajtású járműveket.

Hirdetés

Új célokat tűzött ki maga elé a Volvo, aminek eléréséhez a közeljövőben alaposan át kell szabni az modellkínálatot: 2025-ig egymillió elektromos autót szeretnének eladni, jelentette be a vállalat szóvivője. A gyártó 2019-ben tervezi piacra dobni tisztán árammal hajtott modelljét, ezen felül pedig mindegyik típusból készülne két hibrid változat.

Az autóiparban a biztonság szinonimájaként szereplő Volvo 2015-ben 503 ezer autót adott el, a középtávú cél 800 ezer. Amennyiben hétszámjegyűre emelnék az értékesített környezetbarát autók számát, évente 100 ezer elektromos hajtással felszerelt járműre kellene vevőt találniuk, írja az Automobilwoche.

A svéd autógyártótól már megszokott, hogy mer komoly célokat maga elé tűzni: 2020-ig szeretnék elérni, hogy autóikban senki ne veszítse életét, ugyanebben az évben pedig legalább 35 százalékra emelnék a nők által betöltött vezetői pozíciók arányát. 2025-re az egymillió zöld autó értékesítése mellett a fenntartható fejlődés jegyében nullára csökkentenék működésük környezetterhelését is.

Úgy látszik azonban, korántsem csak a Volvonak vannak komoly tervei 2025-re. Az új norvég közlekedési stratégia szerint 2025-től a skandináv országban nem lehet benzines és dízeles autókat forgalomba helyezni, a fogyasztók csupán a tisztán elektromos illetve hidrogénalapú meghajtással készülő modellek közül választhatnának. A szabályozás a személykocsikra, a buszokra és a könnyebb haszongépjárművekre vonatkozik majd.

Norvégiában a tervek szerint 2025-től már csak ilyen töltőfejjel találkozhatunk, benzinessel nem

A belső égésű motorok belátható időn belüli betiltásának megítélése változó: míg a német Manager Magazin szerint Norvégia mellett Hollandia és Németország egyes politikusai is mielőbbi konkrét betiltási dátum meghatározását sürgetik, az osztrák gazdasági kamara megkésett április elsejei tréfának nevezte a törekvést.

Kiemelt Partnereink