Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Támogatókat keres a Kenji Racing Team
A 2014-ben alapított versenymotor-építő mérnökhallgatói csapat idén harmadszorra mérettette meg magát a Nemzetközi MotoStudent motorversenyen, ahol előkelő helyezést ért el. A mostani versenyszezon azonban még közel sem ért véget a Neumann János Egyetem GAMF karának csapata számára, ugyanis támogatói segítséggel szeretne kijutni az először megrendezett Moto Engineering Italy-ra.
A kecskeméti hallgatók 2021-ben már csak elektromos kategóriában mérték össze tudásukat a többi csapattal a július 15-18. között megrendezett MotoStudenten. Az egyetemi hallgatókból álló csapatoknak tartott versenyt a spanyolországi Aragónia tartományban található Motorland Aragon pályán rendezik meg, célja, hogy a hallgatók elsajátítsák egy igazi motor prototípus tervezéséhez és gyártásához szükséges tudást, valamint technológiákat. Az elkészült prototípusokat a MotoGP versenypályán tesztelik és értékelik.
A verseny minden napja bőven rejtett izgalmakat. Első nap a regisztrációt követően a csapat elfoglalhatta, majd felépíthette a számára kijelölt hatodik számú boxot. A délutáni órákban a csapatok a gépátvétel utáni izgalmakat próbálták kiheverni. A gépátvétel rendkívül fontos és nehéz mérföldkő mindenki számára, hiszen a szervezők ekkor vizsgálják át a járműveket, hogy megfelelnek-e az adott követelményeknek.
Második nap egy spanyol pilóta próbálta a Kenji Racing Team által épített Futuro nevet viselő motorkerékpárt meglovagolni. „A sikeres betörés után egy hüvelykujj-feltartással jelezte felénk, hogy minden rendben, a motor futamra kész” – fogalmazott Dr. Líska János, a kecskeméti csapatot segítő egyik oktató. Végül az est fénypontját az Aragóniai MotoGP pálya megnyitása jelentette, mikor a pilóták is alaposan szemügyre vehették az összes kanyart.
„Harmadik nap már az elektronok is szikráztak az izgalomtól! A pilótánk, Vendel, három ügyességi teszten vett részt (fékteszt, gymkhana, gyorsulás). Délután még lehetőség volt szabadedzésre, ahol tesztelni tudtuk élesben is a motor beállításait” – folytatta a versenyen történtek leírását Dr. Líska János.
A futamoknak az utolsó, negyedik nap volt kijelölve. Már kora reggel bemelegítő és tesztkörök kezdődtek, majd ezt követte az időmérő, ahol egy előkelő tizedik helyet tudtak megszerezni a kecskemétiek. A futam délután kezdődött, ahol motoruknak összesen hat körön keresztül kellet bizonyítania. Ez sikerült is, hiszen a tizedikről a hetedik helyre küzdötte fel magát Vendel.
Sulik Csenge, a Kenji Racing Team csapatkapitánya az eredmények értékeléseként kifejtette: „A sok szép eredmény nemcsak nekünk köszönhető, hanem a rengeteg segítségnek, amit a támogatóinktól és a Neumann János Egyetemtől kaptunk, hiszen nélkülük nem sikerülhetett volna ilyen jól a verseny”.
Közeleg az újabb megmérettetés
A Kenji Racing Team tagjaira azonban vár még egy megmérettetés, egyúttal egy lehetőség, hogy még többet kihozzanak az általunk elkészített motorból, és hogy megmutassák, még jobban tudnak teljesíteni. A csapatot meghívták az Olaszországban október 10-11. között idén első alkalommal megrendezett Moto Engineering Italy-ra. A konferenciához hasonló rendezvényen sor kerül a motorok dinamikus tesztelésére az Imola F1 pályán, illetve a hallgatói csapatok bemutathatják teljes projektjüket. Erre az eseményre csak azok a csapatok kaptak meghívást, akik részt vettek a spanyolországi MotoStudent versenyen elektromos kategóriában.
„Úgy érezzük, hogy nagyon sok van még bennünk és a motorban is, amit mindenképpen meg szeretnénk mutatni, viszont ehhez szükségünk van még támogatókra, akik beállnak mögénk és segítenek eljutni erre az eseményre, ahol rengeteg autóipari vállalat is részt vesz” – mondta el Sulik Csenge.
A kecskeméti hallgatóknak elsősorban anyagi támogatásra van szüksége. A versenyen való részvétel legtöbb költsége az utazásból, például pályadíjakból és üzemanyagköltségből fakad, a csapatnak pedig ezen költségek fedezéséhez segítene sokat a támogatás.
Amennyiben úgy érzi, hogy tud és szeretne segítséget nyújtani a kecskeméti csapatnak, hogy Olaszországban is bizonyíthasson, vegye fel velük a kapcsolatot az [email protected] email címen!