Techtogether Önvezetés felé kacsingatnak a győri járműépítő hallgatók

Önvezetés felé kacsingatnak a győri járműépítő hallgatók

Pardavi Mariann | 2016.06.23 10:30

Önvezetés felé kacsingatnak a győri járműépítő hallgatók

Mire elég vajon egy kilowattóra energia? Ez pont annyira elég, hogy egy éhes ember megmelegítse az ebédjét, ám a SZEnergy kihozta ebből a maximumot: az általuk fejlesztett jármű ennyi energiával képes megtenni a Győr-Sopron távot oda és vissza.

Hirdetés

Ezzel az igazán érzékletes példával szemléltette a SZEnergy Team járművük képességét a járműbemutatón, melynek apropóját az adta, hogy alig egy hét múlva állnak rajthoz a Shell Eco-marathon londoni futamán. A június 30-án kezdődő háromnapos versenyen a résztvevők azért versengenek, hogy kiderüljön, ki tud a legnagyobb távolságot megtenni a legkevesebb energia felhasználásával.

A győri csapat az úgynevezett urban concept kategóriában áll rajthoz, ezen belül is a battery electric területen. Ebben a versenyszámban – ahogy azt a képek is jól mutatják – az autók külsőre is hasonlítanak a mindennapi járművekre.

Kónya László csapattag a bemutatón elmondta, 2013-ban mutatták meg először tudásukat a versenyen. A legjobb eredményt tavaly érték el, amikor is kis híján 195 kilométert tettek meg egy kilowattóra felhasználásával. Ez akkor a harmadik helyre volt elég, a csapat nagyratörő célja az, hogy idén a dobogó magasabb fokára állhassanak. Tavaly óta nem kevés időt szántak a fejlesztésekre, jópár terület megújult: továbbfejlesztették többek között a karosszéria alatt az első tengelycsonkot, az első lengőkarokat, a kormányműt, a hátsó lengőkart és a fékrendszert, valamint csökkentették az alumínium mart felni tömegét. Készült továbbá idén egy saját tervezésű, a versenyre optimalizált villamos gép, és a jármű kommunikációs rendszerének zavarcsökkentése mellett egy új tápegységet is kialakítottak, valamint új energiahatékonyabb duda és ablaktörlőmotort is beépítettek.

Pusztai Zoltán csapattag hozzátette, az informatikai rendszeren is számos fejlesztést hajtottak végre: a 2016-os versenyre olyan algoritmust írtak, amely képes a legkevesebb energia felhasználásával felgyorsítani az autót utazósebességre. Ennek köszönhetően a gyorsítási szakaszban 15 százalékkal alacsonyabb az autó fogyasztása.

Az autóipari trendek egyik meghatározó eleme az önvezetés, Zámbó Zoltán pilóta az eseményen elmondta, a csapatuk járműve már most megfelel bizonyos követelményeknek: képes például önállóan parkolni vagy elindulni. Mint mondta, amennyiben a verseny szabályai engedik, rövid időn belül teljesen autonóm lehet a jármű.

Kiemelt Partnereink