Techtogether Nem tétlenkedett júniusban a BME Motorsport

Nem tétlenkedett júniusban a BME Motorsport

autopro.hu | 2022.07.22 04:20

Nem tétlenkedett júniusban a BME Motorsport

Az FRC-09 a júniusi bemutatóján | Fotó: BME Motorsport

Nem telt eseménytelenül a június a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökhallgatói csapatánál A hallgatók bemutatták idei autójukat, amit a tesztelés megkezdése követett, miközben a motor fejlesztése is zajlott, hogy a Formula Student Easter felkészítő versenyen a csapat a lehető legjobb teljesítményt nyújthassa.

Hirdetés

A BME Motorsport az idei szezonra készült új versenyautóját, az FRC-09-et június 17-én mutatta be a csapat történelmének második rollout eseményének keretében.

A rolloutot követően a csapat teljes erővel az új versenyjármű tesztelésére koncentrált. A tesztszezon egyik fontos eleme a hónap második felében megtartott zalaegerszegi tesztsorozat volt. Ebben a négy napban a csapat a ZalaZONE tesztpályán kiváló körülmények között mérhette fel az FRC-09-es teljesítményét.

A tesztek során az autó egy nagyon jól szerelhető, könnyedén karbantartható konstrukciónak bizonyult, ami lehetővé tette a futásteljesítmény maximalizálását a szerelési idő minimalizálása mellett. A több napos tesztsorozat rendkívül eredményesen zárult: a hallgatóknak számos hibát sikerült beazonosítani, mindeközben készülhettek az előttük álló versenyszezonra.

Az FRC-09 a ZalaZONE-on

Az FRC-09 a ZalaZONE-on | Fotó: BME Motorsport

A másik gyakorlási lehetőséget a Formula Student Easter felkészülési verseny kínálta. Itt a BME Motorsportnak az öt csapat alkotta nemzetközi mezőnyben sikerült összetettben a második helyet megszereznie. Az esemény további értékes tapasztalatokkal és visszajelzésekkel szolgált, hozzájárulva ahhoz, hogy a budapesti csapat az idei szezonja első versenyén, az épp most zajló Formula Student Czech Republic-on minél eredményesebben szerepelhessen.

Fókuszban a motorfejlesztés

Júniusban a falak között is folyt a munka. A kalibrációs csoport rengeteg mérést végzett fékpadon, amelyek célja az új motorfejlesztési csomag megalkotása volt. A hallgatók elsősorban a szívórendszerre koncentráltak, és összesen tizenegy különböző szívócső hosszt mértek le. Ezeknek a méréseknek köszönhetően a szívórendszer hangolását nagyobb pontossággal lehetett elvégezni, és közel tíz newtonméterrel több nyomatékot sikerült elérni a kívánt fordulatszám-tartományban.

A szívórendszeren kívül a kipufogórendszerre is nagy hangsúlyt helyeztek, felülvizsgálták az első elrendezést és négy különböző csőhosszt mértek le. Az új fejlesztési csomag részeként a váltóba polírozott fogaskerekek kerültek, amelyek nagyban csökkentették a súrlódásból származó veszteséget. A fejlesztésekkel az új erőforrás 73 lóerőt és 53 newtonmétert biztosít.

A levegőben is versenyre keltek

A június azonban nem csak az autófejlesztésről szólt. A BME Motorsport tagjai részt vettek a Budapesten megrendezett Redbull Röpnapon, Itt a feladat egy olyan kreatív szerkezet megépítése volt, ami egy rámpáról letolva minél messzebbre repíti utasát.

Fotó: BME Motorsport

A csapat hosszas tervezés és műhelymunka után egy faszerkezetes vitorlázóval állt rajtvonalhoz, amivel sikerült elnyerni a zsűri tetszését. A vitorlázó 13 méter után csapódott a Dunába, így a csapat a tizenkilencedik helyezést gyűjtötte be a remek élmények mellett.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink